Owsianka z jabłkiem i cynamonem (bez mleka)

 

Pełnowartościowe i do tego smaczne śniadanie to podstawa każdego poranka, aby dzień szedł nam jak z płatka.
U mnie pierwsze śniadania są białkowo-tłuszczowe, ale owsiankę lub jaglankę mam zawsze na drugie śniadanie. 
Dzisiaj owsianka bardzo prosta i szybka do przygotowania, którą można przygotować wieczorem, by rano ją zjeść lub zabrać na drugie śniadanie na lunch do szkoły lub pracy.

Składniki na owsiankę z jabłkiem i cynamonem (1 porcja):
  • 35 g płatków owsianych górskich
  • 1 jabłko - ok. 150 g bez gniazda nasiennego  
  • 1 opakowanie jogurtu wegańskiego bez cukru, np. kokosowego - 160 g
  • 2 szczypty cynamonu
  • 1 łyżeczka erytrytolu - opcjonalnie

Jak przygotować owsiankę z jabłkiem i cynamonem:

Płatki owsiane zalewamy wrzątkiem do poziomu płatków i odstawiamy do napęcznienia pod przykryciem lub gotujemy na małym ogniu do czasu aż wchłoną wodę. 

Gdy płatki napęcznieją dodajemy starte na dużych oczkach jabłko oraz cynamon i ewentualnie dosładzamy erytrytolem.

Całość dokładnie mieszamy, a następnie polewamy jogurtem i oprószamy cynamonem.

Smacznego!

******
kalorie (kcal):           344 kcal
białka (B):                  4,8 g
tłuszcze (T):              12,5 g
węglowodany (W): 54,1 g
******

Komentarze

Prześlij komentarz