czwartek, 19 stycznia 2017

Surówka z kapusty pekińskiej z brokułem


Dzisiaj bardzo szybka, prosta, smaczna i zdrowa surówka obiadowa z kapusty pekińskiej z dodatkiem nieco pikantnego surowego brokuła, słodkiego jabłka i marchewki oraz podkręconej delikatnie czosnkiem.
Surówka wyszła bardzo smaczna, dzieciom bardzo smakuje, może i Wasze pociechy może skuszą się na nieco tej surówki.
A ta surówka jest świetnym patentem na przemycenie nieco brokuła, jeśli drobno go posiekacie, ukryje się pomiędzy innymi składnikami surówki i dzieci zjedzą go bez kręcenia nosem.

Składniki na surówkę z kapusty pekińskiej z brokułem:
  • 1/2 kapusty pekińskiej
  • kilka różyczek surowego brokuła - u mnie około 1/2 brokuła
  • 1 marchewka
  • 1 jabłko
  • 1 ząbek czosnku
  • 1-2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka majonezu
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego lub kwaśnej, gęstej śmietany
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony

Jak przygotować surówkę z kapusty pekińskiej z brokułem:
Liście kapusty myjemy i cienko kroimy.
Do kapusty ścieramy na dużych oczkach tarki umyte i obrane jabłko oraz marchewkę.
Dodajemy drobno pokrojone różyczki brokuła.
Majonez łączymy z jogurtem/śmietaną, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, sok z cytryny oraz sól i pieprz do smaku.
Sosem polewamy surówkę, mieszamy i odstawiamy na kilka minut, aby smaki się "przegryzły".
Smacznego!




2 komentarze:

  1. Proszę jaka intuicja.... właśnie dziś kupiłam składniki na taką surówkę na jutrzejszy obiad, tylko bez brokuła będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, ale przy następnej okazji wypróbuj z brokułem, jest pysznie!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...