czwartek, 22 grudnia 2016

Koktajl świąteczny


Dzisiaj bardzo smaczny, zdrowy i w świątecznym wydaniu koktajl, do którego użyłam samych smacznych i kojarzących się ze świętami Bożego Narodzenia owocami.
Podstawową bazę stanowi owoc kaki, zwany persymoną, która jest wspaniałym źródłem witaminy A i C, błonnika, fenoli i minerałów. 
Do koktajlu użyłam także pomarańczę, sok jabłkowy, miechunkę i przyprawiłam nieodłącznym smakiem świąt - cynamonem. 
Koktajl wyszedł przewspaniały, bo nie wiem jak określić ten smak, który otrzymałam.
Polecam!

Składniki na koktajl świąteczny:
  • 1 dojrzały owoc kaki (persymona)
  • 1 pomarańcza
  • 1/2 szkl. soku jabłkowego
  • 2 szczypty cynamonu
  • 3-4 owoce miechunki (opcjonalnie)

Jak przygotować koktajl świąteczny:
Persymonę i pomarańczę obieramy ze skórki (pomarańczę wraz z białą błonką).
Kroimy na mniejsze kawałki i przekładamy do kielicha blendera.
Dodajemy miechunkę, dolewamy sok jabłkowy i dodajemy cynamon.
Całość miksujemy do uzyskania gładkiego koktajlu.
Podajemy zaraz po zmiksowaniu.
Na zdrowie!


2 komentarze:

  1. Fajny pomysł :) poza tym do dziś żyłam niewiedzy bo myślałam, że kaki to kaki, a tu niespodzianka: kaki to to samo co persymona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę, a myślałam, żeby może nie dopisywać drugiej nazwy, bo myślałam, że raczej każdy zna obie nazwy - używana jest także nazwa Hurma, hebanek czy sharon :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...