sobota, 19 listopada 2016

Pstrąg pieczony po prowansalsku


Zapraszam Was na nasze pyszne, polskie pstrągi.
Pstrągi dostałam od rodziny - takie świeżo złowione i wypatroszone, więc pracy miałam nieco mniej przy ich obróbce.
Nie mogłam ich inaczej potraktować jak upiec, bo w takiej postaci smakują naprawdę świetnie.
Natarłam ryby solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi, do środka włożyłam plastry cytryny i czosnek.
Ryba wyszła wspaniała, delikatna i aromatyczna, pachniało ziołami, czosnkiem i cytryną.
Pstrągi podałam z talarkami pieczonych ziemniaków, które piekłam wraz z rybą na blaszy i warzywami.

Składniki na pstrąga pieczonego po prowansalsku:
  • 2 pstrągi świeże wypatroszone i oczyszczone
  • 2 ząbki czosnku
  • cytryna
  • zioła prowansalskie
  • sól morska
  • pieprz kolorowy świeżo mielony
  • olej

Jak przygotować pstrąga pieczonego po prowansalsku:
Oczyszczone pstrągi myjemy, osuszamy, i nacinamy skórę.
Skrapiamy cytryną i nacieramy ziołami oraz solą i pieprzem na zewnątrz i w środku.
Do środka każdej ryby wkładamy po ząbku czosnku przekrojonego wzdłuż na pół i po 2 plastry cytryny.
Ryby skrapiamy olejem i wkładamy do nagrzanego piekarnika.
Pieczemy przez około 20 minut w temperaturze 180°C.
Podajemy po upieczeniu.
Smacznego!


2 komentarze:

  1. Przygotowuję pstrągi bardzo podobnie. Do środka wkładam gałązki pietruszki, koperku, rozmarynu, co akurat jest w domu. Z czosnkiem i cytryną jeszcze nie próbowałam.Pozdrawiam, Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beato, ryby są wdzięcznym produktem, można podać z różnego rodzaju ziołami, zieleniną - tak czasami podaję podobnie jak Ty to i smakuje wybornie. Z czosnkiem i cytryną koniecznie wypróbuj!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...