poniedziałek, 28 listopada 2016

Jabłka pieczone z orzechami i żurawiną





Już dawno nie piekłam jabłek, a tak je uwielbiam.
Jako dziecko często je jadłam, piekła nam (mnie i siostrze) babcia.
Najczęściej była to wersja samych wydrążonych pieczonych jabłek, z czapeczkami lub ewentualnie wypełnionych dżemem.
Były pyszne!
Wczoraj przygotowałam na podwieczorek jabłka pieczone nadziewane orzechami i żurawiną, polane świeżo wyciśniętym sokiem z pomarańczy i syropem klonowym.
Deser wyszedł bardzo smaczny, jesienny, rozgrzewający.
 
Składniki na jabłka pieczone z orzechami i żurawiną:
  • 3 jabłka
  • 3-4 łyżki posiekanych orzechów włoskich
  • 3-4 łyżki suszonej żurawiny
  • 3 łyżeczki soku z pomarańczy
  • syrop klonowy

Jak przygotować jabłka pieczone z orzechami i żurawiną:
Jabłka myjemy i odcinamy górną część z ogonkiem, wydrążamy gniazda nasienne - najlepiej za pomocą łyżki do robienia kulek z melona.  
Orzechy i żurawinę łączymy ze sobą i wypełniamy wydrążone jabłka, nakładając z górką.
Każde nadzienie polewamy łyżeczką soku wyciśniętego z pomarańczy i po połowie łyżeczki syropu klonowego.
Jabłka układamy w naczyniu i wstawiamy do nagrzanego piekarnika.
Pieczemy przez około 20 minut w temperaturze 180°C.
Uważamy, aby jabłek nie przepiec, bo popękają im skórki.
Smacznego!









4 komentarze:

  1. Robiłam niedawno podobne i zakochałam się w takim zdrowym deserze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Wedelko, to lekki i smaczny deser!

      Usuń
    2. A zamiast soku z pomarańczy co może być ?

      Usuń
    3. Zamiast soku z pomarańczy może być sok z cytryny, jeśli jabłka są słodkie, lub w ogóle pominąć :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...