środa, 20 kwietnia 2016

Sałatka z sałatą lodową


Ostatnio bardzo mało mam czasu.
Poza pracą i obowiązkami jako rodzica i żony, na głowie mam generalny remont, który na szczęście dobiega końca, ale niestety zaniedbałam bloga.
Do tego dochodzi stres związany z egzaminami gimnazjalnymi syna, na szczęście dzisiaj ostatni dzień.
Nie jest tak, że nie gotuję - gotuję, ale na zdjęcia brak czasu, a nawet jak zrobię, to brakuje czasu na obróbkę i wpis.
Dzisiaj szybka sałatka obiadowa, która powstała u mnie oczywiście z tego co było pod ręką.
Wyszła pycha sałatka, choć może nietypowe połączenie sałaty z marchewką - w tym przypadku bardzo słuszne i trafione.
Sałatkę podałam z kotletami mielonymi z pieczarkami i ziemniakami puree.

Składniki:
  • 1/2 główki sałaty lodowej
  • ok. 100 g pomidorków koktajlowych
  • ok. 100 g mini mozzarelli
  • 1/2 marchewki
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku 
dressing:
  • 4 łyżki oliwy lub oleju rzepakowego
  • 2 łyżki sosu z cytryny
  • 1 łyżeczka musztardy - u mnie sarepskiej
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1/2 ząbka czosnku
  • 2 szczypty suszonego oregano
  • sól morska
  • pieprz kolorowy świeżo mielony

Sposób przygotowania:
Sałatę lodową myjemy i rwiemy na kawałki lub kroimy - to jedyny gatunek sałaty, który można kroić.
Dodajemy umyte i przekrojone na pół pomidorki koktajlowe i mozzarellę, startą na dużych oczkach tarki marchewkę i posiekany szczypiorek.
Do małego słoiczka wlewamy oliwę, sok z cytryny, przeciśnięty przez praskę czosnek, miód, musztardę, oregano oraz sól i pieprz do smaku.
Słoiczek dokładnie zakręcamy i wstrząsamy aż powstanie gładka emulsja.
Gotowym dressingiem polewamy sałatkę i podajemy.
Smacznego!  


5 komentarzy:

  1. pomysłowa i kolorowa, pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatę lodową robiłam już na wiele sposobów, ale nie wpadłam na to aby dodać do niej marchewkę, muszę spróbować :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Neliada, zupełnie przypadkowe połączenie, nawinęła mi się pod rękę marchewka i od razu pomyślałam, że będzie dobrze smakować, marchewka jest chrupka i sałata lodowa też, więc pomyślałam, że czemu nie, nie pogryzły się!

      Usuń
  3. Twoje sałatki/surówki jadłabym z zamkniętymi oczami:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...