piątek, 8 stycznia 2016

Kapuśniak z papryką


Dzisiaj gorąca i rozgrzewająca zupa ze sporą dawką warzyw.
Bardzo sycąca, kwaskowata, smaczna i idealna na zimową, mroźną porę.
Taka zupa na pewno Was rozgrzeje i doda energii.
Aby nieco załagodzić smak kiszonej kapusty i dodać nieco słodkiego akceptu zupie postanowiłam dołożyć czerwoną słodką paprykę, którą wcześniej przesmażyłam, aby wydobyć jej smak oraz szczyptę ognistej chili dla podkręcenia smaku. 
Może skusicie się na kapuśniaka w takiej wersji?
A jeśli nie, to zajrzyjcie do przepisu na klasyczny kapuśniak lub kapuśniak z białej kapusty z pomidorami.

Składniki:
  • ok. 300-400 g kiszonej kapusty
  • 1 duża czerwona papryka
  • 6 ziemniaków
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1/2 cebuli
  • kawałek selera
  • 1 ząbek czosnku
  • 400 g dobrej kiełbasy
  • pół łyżeczki kminku
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 6 ziaren ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe
  • 6 ziaren pieprzu czarnego
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • 1/3 łyżeczki słodkiej mielonej papryki 
  • szczypta chili
  • natka pietruszki do posypania
  • 1 łyżka oleju rzepakowego

Sposób przygotowania:
Jarzyny myjemy, obieramy i kroimy, przekładamy do garnka i zalewamy ok. 3 l. wody.
Dodajemy także liście laurowe, ziele angielskie i pieprz ziarnisty.
Gotujemy wywar.
Gdy jarzyny w wywarze będą prawie miękkie dodajemy obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki i gotujemy do miękkości.
Następnie dodajemy kapustę, którą można lekko pokroić, jeśli ma za długie nitki.
Dodajemy kminek oraz majeranek.
Gotujemy na niewielkim ogniu przez około 20 minut.
W tym czasie na patelni, na niewielkiej ilości oleju, przesmażamy kiełbasę pokrojoną w krążki.
Do zrumienionej kiełbasy dodajemy pokrojoną w kosteczkę cebulę oraz paprykę pokrojoną w paski, którą wcześniej należy pozbyć gniazda nasiennego.
Dodajemy do zupy i gotujemy przez około 2-5 minut.
Zupę doprawiamy do smaku roztartym czosnkiem, solą, pieprzem i szczyptą chili.
Podajemy posypaną posiekaną natką pietruszki.
Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Widzę, że masz miłe skojarzenia z tą zupką!

      Usuń
  2. uwieeeelbiam kapuśniaka! Ale z papryką jeszcze nigdy nie próbowałam, ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapuśniak z papryką smakuje naprawdę super - koniecznie musisz wypróbować!

      Usuń
  3. jej, "moja" łyżka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja łyżka? Nie, to moja i nie oddam jej nikomu!

      Usuń
    2. "moja", bo mam taką samą:) jedna, jedyna uratowała się z wojennej zawieruchy, z całego kompletu...

      Usuń
    3. Małgosiu, musi być bezcenna! Moja

      Usuń
    4. Moniko masz rację, bezcenna :) ukochana łyżka mojego dzieciństwa, łyżka magiczna, bo przedwojenna, po dziadkach których nie znałam. Pozwoliłam sobie na taki komentarz do Twojego zdjęcia, bo byłam zaskoczona, że ktoś może mieć taką samą łyżkę (o, naiwności!!!). Przepis na zupę był powodem moich odwiedzin, doceniam i wypróbuję, ale łyżka na tamtą chwilę przebiła wszystko :) pozdrawiam

      Usuń
    5. Małgosiu, cieszę się, że tym przepisem przywołałam Ci wspaniałe wspomnienia. Obyś więcej takich miała przeglądając zdjęcia potraw ;)
      Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...