wtorek, 15 września 2015

Kukurydza z wody


Uwielbiam gotowaną kukurydzę.
Jako małe dziecko uwielbiałam wbijać ząbki w koleb kukurydzy, trzymając ją w rączkach, była soczysta i słodka.
Kukurydzę w kolbach można przygotować na kilka sposobów, a dziś jeden z najprostszych - kukurydza z wody.
Należy wybierać kukurydzę owiniętą w liście, o jasnych ziarnach, po naciśnięciu palcem czy paznokciem powinna puścić sok.
Taka kukurydza jest na pewno świeża, soczysta i taka też wyjdzie po ugotowaniu, na pewno nie będzie twarda i łykowata. 
Są różne szkoły gotowania kolb - jedni solą,  inni osładzają, a jeszcze inni nic nie dodają do wody. 
Ja czasami wodę solę i kukurydza wcale nie wychodzi twarda. 
Zdania są podzielone co do sposobów gotowania,  wybierzcie swój ulubiony. 
Po ugotowaniu podajemy taką ciepłą, samą lub z płatkami masła i szczyptą soli, np. morskiej.

Składniki:
  • kolby kukurydzy
dodatkowo:
  • świeże masło
  • sól 

Sposób przygotowania:
Kukurydzę obieramy z wierzchnich liści i włókien.
W dużym garnku zagotowujemy wodę.
Można dodać cukier (1 łyżeczkę na każdy litr wody); w żadnym wypadku wody nie solimy, bo kukurydza stwardnieje.
Na wrzątek wkładamy kolby, najlepiej w pozycji stojącej, jeśli się nie mieszczą można je przełamać na pół.
Kukurydzę można nabić na patyczki lub szpikulce.
Gotujemy około 10 minut - dłuższe gotowanie sprawi, że kukurydza stanie się twarda.
Po ugotowaniu wyjmujemy z wody na półmisek.
Podajemy same lub posmarowane masłem i oprószone solą.
Smacznego!


4 komentarze:

  1. bardzo lubię taką kukurydzę; ale mi smaku zrobiłaś od rana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izaa, ja nie widzę problemu - nastawiaj wodę w garnku!

      Usuń
  2. Ślinka cieknie na widok tego rozpływającego się masełka na kukurydzy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę, bo znaczy to, że udało mi się uchwycić ten efekt :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...