wtorek, 29 września 2015

Ciastka Anzac - ANZAC biscuits


Zapraszam na pyszne ciastka owsiano - kokosowe z dodatkiem syropu cukrowego (golden syrup) popularnych w Australii i Nowej Zelandii. 
Ciastka te pieczone były podczas I Wojny Światowej przez żony i matki dla żołnierzy służących w Australian and New Zealand Army Corps (ANZAC).
Jak głosi legenda były one przygotowywane w taki sposób,  aby przetrwały długą podróż do żołnierzy ANZAC walczących w Europie z Turkami.
Ciastka po upieczeniu i wystudzeniu są chrupiące,  a na następny dzień stają się miękkie i lekko ciągnące. 
Ciastka można przechowywać w szczelnych pojemnikach przez dłuższy czas,  ale u mnie nie wytrzymują nawet jednego dnia! 
Bardzo smaczne - polecam! 

Składniki (na około 20-22 ciastka):
  • 1 szkl. płatków owsianych 
  • 1 szkl. wiórków kokosowych 
  • 1 szkl. mąki pszennej (ja użyłam orkiszowej jasnej) 
  • 100 g masła
  • 1/2 szkl. cukru pudru trzcinowego (ja zmieliłam w młynku cukier trzcinowy) 
  • 2 łyżki golden syrupu (można użyć płynnego miodu) 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej 

Sposób przygotowania:
Mąkę, cukier trzcinowy, płatki owsiane i wiórki kokosowe mieszamy w misce.
Masło rozpuszczamy w małym rondelku,  wyłączamy grzanie i dodajemy golden syrup i mieszamy.
Do masła z syropem dodajemy sodę i dokładnie mieszamy,  wlewamy do suchych składników i mieszamy.
W dłoniach formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego,  układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w sporych odstępach,  bo ciastka rosną i lekko spłaszczamy.
Wstawiamy do nagrzanego piekarnika.
Pieczemy przez około 10 minut w temperaturze 180°C.
Po upieczeniu wystawiamy blachę i odstawiamy do przestudzenia,  gdyż ciastka zaraz po upieczeniu są miękkie, a następnie dostudzamy na kratce.
Smacznego!




13 komentarzy:

  1. Mam wrażenie,żę piekłaś je z myślą o mnie haha od jakiego czasu zabieram się za owsiane ciasteczka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie owsiane ciastka są dość często, bo takie ciacha są pyszne i łatwo się je robi :)

      Usuń
  2. Chyba je dzisiaj zrobię i będą na jutro do pracy na dzień chłopca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie upiecz podwójną porcję :)

      Usuń
  3. te słynne ciasteczka! jadłam kiedyś kupne, naprawdę były pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jadłam nigdy kupnych, ale sądzę, że takie domowe są o niebo lepsze!

      Usuń
  4. U nas też zawsze rozchodzą się błyskawicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęcam niezdecydowanych, by upiekli te ciasteczka. Są pyszne :) ! Na pewno wrócę do tego przepisu. Tym bardziej, że pracy przy ciasteczkach niewiele. Moniko, dziękuję za kolejny udany przepis :). Trochę już ich od Ciebie wzięłam i do każdego z chęcią wracam. Jesień przyszła i pewnie niebawem zrobię naszą ulubioną kapustę zasmażaną. Też od Ciebie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. An etko miód dla moich oczu, czytając Twoje słowa, lepszej rekomendacji nie miałam, Bardzo Ci dziękuję!
      A Kapusta zasmażana jest idealnym jesienno-zimowym dodatkiem do obiadu - również dziękuję za miłe słowa :)
      Pozdrawiam serdecznie, życząc jednocześnie miłego weekendu!

      Usuń
  6. Dziękuję i również Cię pozdrawiam Moniko :). Miłej niedzieli :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto na ciasteczka jest bardzo sypkie, podobne do kruszonki. Podczas splaszczania strasznie się krusza:( czy to normalne?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto na ciasteczka jest bardzo sypkie, podobne do kruszonki. Podczas splaszczania strasznie się krusza:( czy to normalne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agata, tak, ciasto jest podobne do kruszonki, trzeba je w dłoni ugnieść i następnie spłaszczamy. Bez obaw na pewno ciastka udadzą się, nie będą się kruszyć!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...