niedziela, 10 maja 2015

Bezglutenowe placuszki z kaszy jaglanej


Uwielbiam takie lekkie śniadania i mogłabym jeść je codziennie, niestety wcześnie rano wstaję do pracy i w tygodniu jest to niemożliwe, ale za to w weekendy jak najbardziej nadrabiam.
Przygotowałam bardzo proste i szybkie placuszki z kaszy jaglanej, jak dla mnie rewelacyjne, smaczne, dietetyczne i syte.
Zwykły cukier zastąpiłam cukrem brzozowym, ale można użyć jak najbardziej cukru zwykłego czy stewii w proszku; mąkę pszenną zastąpiłam bezglutenową skrobią ziemniaczaną i usmażyłam na lekkim i bardzo zdrowym oleju kokosowym.
Idealne dla osób na diecie bezglutenowej, dla dzieci i osób często przeziębiających się - kasza jaglana jest zasadotwórcza, doskonale rozgrzewa i uodparnia organizm.
Placuszki możemy podać same, z owocami, z sokiem owocowym, jogurtem czy syropem klonowym.
Pyszne w każdej wariacji.

Składniki (na 12 szt.):
  • 1 szkl. ugotowanej kaszy jaglanej - jak ugotować kaszę jaglaną podawalam tutaj
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej (skrobi)
  • 4 łyżeczki cukru brzozowego (ksylitolu) lub innego cukru
  • szczypta kurkumy
  • ok. 2-3 łyżki mleka lub wody
  • olej kokosowy do smażenia

Sposób przygotowania:
Ugotowaną i ostudzoną kaszę przekładamy do blendera.
Dodajemy jajko, kurkumę, mąkę ziemniaczną i ksylitol, całość miksujemy do uzyskania gładkiej masy.
Dodajemy stopniowo nieco mleka lub wody, ale nie za dużo, ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany, gęstszą niż ciasto naleśnikowe.
Patelnię średnio rozgrzewamy, smarujemy niewielką ilością oleju kokosowego.
Łyżką nabieramy porcje ciasta i smażymy z obu stron na lekko rumiany kolor.
Smacznego!



6 komentarzy:

  1. wspaniałe placuszki, na pewno delikatne w smaku, a jednocześnie sycące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Magdaleno, w smaku są delikatne, ale i są sycące, a co najważniejsze bardzo smaczne i zdrowe :) Bardzo lubię je z owocami i syropem klonowym - pyszota!

      Usuń
  2. No widzisz.. piękne i pewnie pycha. A jak miałam nadmiar ugotowanej kaszy to pomysłów nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaglanka ma tyle zastosowań: można zrobić z mlekiem i bakaliami, sałatki, z owocami, budyń, pudding z sosem owocowym, placuszki, naleśniki, zapiekanki itd.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...