sobota, 25 kwietnia 2015

Sos mięsno-warzywny do makaronu




Dzisiaj zapraszam Was na bardzo prosty, szybki, a zarazem smaczny sos do makaronu.
Idealny na szybki obiad, kiedy wracacie zmęczeni z pracy, a dzieciaki stoją w drzwiach z widelcami głodne, a Wam już się skończyły pomysły na coś sytego i ciepłego.
Sos możecie podać z dowolnym makaronem, ale pasuje także z ryżem, kaszą lub z pieczywem.
Ja podałam z pełnoziarnistym spaghetti.

Składniki:
  • 500 g mięsa mielonego - ja użyłam z indyka
  • 1 mała cukinia - ok. 300 g
  • 1 czerwona papryka
  • 1 cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1/2 - 1 papryczki chili
  • 500 ml przecieru pomidorowego lub passaty
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1,5 łyżeczki  ziół prowansalskich
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
  • 1 łyżka cukru
  • sól, np. morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • kilka gałązek świeżego tymianku
  • 2 łyżki oleju

Sposób przygotowania:
Cebulę kroimy z kosteczkę i szklimy na oleju.
Do zeszklonej cebuli dodajemy mięso i cały czas mieszając, rozdrabniamy aż uzyskamy jakby kruszonkę, smażymy około 3-5 minut.
Dodajemy paprykę pokrojoną w kostkę lub paseczki i chwilę przesmażamy, do czasu aż lekko zwiększenie, około 2 minut.
Następnie dodajemy cukinię pokrojoną wraz ze skórką w półplasterki i smażymy około 1 minuty.
Dolewamy przecier pomidorowy, dodajemy koncentrat, przeciśnięty przez praskę lub drobno posiekany czosnek, drobno posiekane chili, zioła prowansalskie i przyprawy.
Całość gotujemy na wolnym ogniu około 15 minut aż sos nabierze aromatu i nieco zgęstnieje.
Na koniec dodajemy świeży tymianek i ewentualnie doprawiamy do smaku.
Smacznego!


















11 komentarzy:

  1. bardzo apetyczny sos, zdjęcie zachęcające do gotowania i jedzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inka, Twoje słowa bardzo mnie ucieszyły i poprawiły humor :)

      Usuń
  2. moja córka uwielbia makarony, wymyślam i robię różne sosy, Twój bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taki odmienny sos bolognese, bardzo smaczny :)

      Usuń
  3. Apetyczne zdjęcia :) Takie sosy goszczą u mnie dość często, bo wszyscy lubimy makarony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wedelko, w sytuacji awaryjnej zawsze się u mnie sprawdzają takie sosy - są szybkie, smaczne i zawierają porcję warzyw - cóż więcej potrzeba?

      Usuń
  4. Pyszności:)do makaronu i kaszy idealny kompan:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zainspirowana przepisem, zrobię podobny sosik. Dzieci prosiły o pulpeciki. Dzisiaj kuchnia serwuje ;) Jednak zamiast zwykłego sosu pomidorowego zrobię ten... tylko bez mięska, bo przecież będą pulpeciki.
    Uwielbiam takie połączenie smaków! Że też wcześniej na to nie wpadłam ;)))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, pulpeciki świetnie sprawdzają się w takim sosie.
      Cieszę się, że Cię zainspirowałam do przygotowania pysznego obiadu dla dzieci :)
      Pozdrawiam i dziękuję!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...