środa, 18 marca 2015

Kapusta kiszona zasmażana


Dzisiaj klasyka kuchni polskiej - kapusta kiszona zasmażana.
Tak przygotowaną kapustę podajemy z mięsem, np. kotletami schabowymi, mielonymi, zrazami i ziemniakami czy np. z kluskami śląskimi czy pyzami. 
Bardzo prosta do przygotowania, mało pracochłonna, bo w sumie kapusta sama się gotuje, do nas należy tylko kilka prostych "kosmetycznych" zabiegów, by ją smakowo dopieścić.

Składniki:
  • 600-800 g kiszonej kapusty
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 płaska łyżeczka kminku
  • 1 czubata łyżka mąki pszennej
  • sól
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • cukier
  • 2 łyżki tłuszczu, np. smalec lub olej rzepakowy
  • 1 łyżeczka majeranku (opcjonalnie) 
  • 2 listki laurowe
  • 4-6 ziarenek ziela angielskiego
  • 4-6 ziarenek pieprzu czarnego

Sposób przygotowania:
Kapusty nie płuczemy, ewentualnie można nieco odcisnąć, gdyby była bardzo kwaśna - ja tego nie robię, lubię ten kwaskowaty smaczek. Odciśnięty kwas zachowujemy w razie potrzeby do potrawy.
Kapustę przekładamy do garnka, zalewamy niewielką ilością wody, tylko tak, aby ją zakryć, stawiamy na gaz i zagotowujemy.
Dodajemy kminek, listki laurowe, ziele angielskie i pieprz ziarnisty i gotujemy pod przykryciem około 40-50 minut, do miękkości.
Cebulę kroimy w kosteczkę i szklimy na tłuszczu.
Do zeszklonej cebuli dodajemy mąkę i smażymy zasmażkę, dolewamy nieco płynu spod gotowanej kapusty, rozprowadzamy dokładnie, tak aby nie było grudek i całość dodajemy do kapusty.
Dodajemy posiekany drobno czosnek i przyprawiamy do smaku pieprzem, cukrem i ewentualnie solą i majerankiem.
Gdyby kapusta była za mało kwaśna, a odcisnęliście ją przed gotowaniem, dodajemy nieco odciśniętego kwasu.
Gotujemy jeszcze przez kilka minut i podajemy.
Smacznego!


7 komentarzy:

  1. Nie znam tej wersji,a ponieważ kapustę kiszoną lubimy,to szybko się przekonam,jak smakuje zasmażana:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aguś, a ja miałam pewne obiekcje, czy dodać ten przepis, bo wydawało mi się, że każdy go zna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moniko, dziękuję za przypomnienie powyższego przepisu :). Dawno temu robiłam parę razy zasmażaną kapustę. ale, jak to się zdarza, zapomniałam o tym, prostym w wykonaniu, a bardzo smacznym obiadowym dodatku. Dziś u mnie w towarzystwie gulaszu węgierskiego i ziemniaków z koperkiem :). Teraz na pewno ją czasem przygotuję. Na tegoroczne warzywa musimy jeszcze trochę poczekać, więc tym bardziej będzie okazja :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Moniko, dziękuję za przypomnienie powyższego przepisu :). Dawno temu robiłam parę razy zasmażaną kapustę. ale, jak to się zdarza, zapomniałam o tym, prostym w wykonaniu, a bardzo smacznym obiadowym dodatku. Dziś u mnie w towarzystwie gulaszu węgierskiego i ziemniaków z koperkiem :). Teraz na pewno ją czasem przygotuję. Na tegoroczne warzywa musimy jeszcze trochę poczekać, więc tym bardziej będzie okazja :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. An etka tak to czasem bywa, że te najprostsze potrawy są najsmaczniejsze i przypominają nam np.dzieciństwo czy wakacje u dziadków.
      Cieszę się, że przypomniałam Ci o tej jakże niezwykle prostej, a jak smacznej potrawie :)
      Zaglądnij czasami, może jeszcze przygotujesz inne dania, o których istnieniu zapomniałaś :)

      Usuń
  5. Dziękuję Moniko, na pewno będę Cię odwiedzać :). Tak, jak odwiedzałam do tej pory, bo zamieszczasz ciekawe przepisy. I, jak widać po tym na zasmażaną kapustę, czasem zapomniane:).. Życzę Ci smacznej niedzieli :) ! P. S. A u nas dziś zimno, że nosa nie chce się wystawić na zewnątrz :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie wręcz przeciwnie, jest słonecznie i dość ciepło. Krótki spacer był, bo miałam pracowity dzień, przygotowując kolejne przepisy i zdjęcia :)
      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...