sobota, 21 lutego 2015

Placki ziemniaczane na drożdżach


Raz na jakiś czas lubię nasmażyć pełen talerz pysznych placów ziemniaczanych, które rodzina ze smakiem zajada, choć to danie kaloryczne, nawet bardzo - no cóż, czasami można sobie pozwolić!
Były na blogu już klasyczne placki ziemniaczane, placki ziemniaczane z kiełbasą, papryką i ziołami, a dzisiaj pora na nieco inne placki z tartych ziemniaków - inne, bo z dodatkiem drożdży.
Dzięki dodatkowi drożdży placki wychodzą bardzo chrupiące i takie nieco ażurkowe, bo podczas smażenia rosną i robią się nich "oczka" z pęcherzyków powietrza.
Po usmażeniu nie czuć w nich dodatku drożdży, więc nie obawiajcie się o ich smak, na pewno będą smaczne i bardzo chrupiące.

Składniki:
  • 1 kg ziemniaków (najlapiej użyć bardziej mączystych, nie wodnistych)
  • 1 cebula
  • 1/2 szkl. mleka
  • 50 g drożdży
  • 1/2  łyżeczki cukru 
  • 1 jajko
  • 2-3 łyżki mąki pszennej
  • sól, np. morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • 1 czubata łyżeczka majeranku
  • olej rzepakowy do smażenia

Sposób przygotowania:
Mleko podgrzewamy delikatnie, dodajemy drożdże, cukier i łyżkę mąki, całość rozcieramy.
Odstawiamy na kilka minut do wyrośnięcia.
Ziemniaki obieramy, myjemy i ścieramy na tarce - ja miksuję w malakserze wraz z cebulą, bo jest szybciej i ziemniaki nie są tak wodniste jak starte na tarce i nie ściemnieją za szybko. 
Dodajemy startą cebulę, jajko, podrośnięte drożdże, sól, pieprz, majeranek i makę.
Dokładnie mieszamy drewnianą łyżką i odstawiamy na około 30 minut do wyrośnięcia.
Po tym czasie rozgrzewamy patelnię, wlewamy olej.
Łyżką nakładamy porcje ciasta na rozgrzany tłuszcz i smażymy z obu stron na złoty kolor.
Po usmażeniu układamy placki na talerzu wyłożonym ręcznikiem papierowym, aby osączyć je z nadmiaru tłuszczu.
Podajemy gorące z dodatkiem np. kwaśnej śmietany i koperku, kwaśnej śmietany i cukru, z sosem, np. pieczarkowym, gulaszem mięsnym lub same bez dodatków.
Smacznego!




9 komentarzy:

  1. ale pomysł, takich placków nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, mam nadzieję, że się skusisz ☺

      Usuń
  2. Ja też takich placków jeszcze nie miałam okazji próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam,są pyszne!!!moja mama takie robi...och przypomniałaś mi smaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, Aguś :)
      Ja też mam swoje ulubione smaki z dzieciństwa i próbuję je odtwarzać :)

      Usuń
  4. ciekawy patent na placki... czas i takich spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też uwielbiam placki prze różne, ale o tej porze roku już ciężko o dobre na nie ziemniaki, a z drożdżami to coś zupełnie nowego

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie ma problemu z ziemniakami, gorzej będzie w kwietniu, ja mam ziemniaki od teściów :)
    Najważniejsze, aby nie były za wodniste, najlepiej sprawdzają się mączyste, bo nie trzeba wtedy zbyt dużo mąki dodawać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiej wersji placków ziemniaczanych nie jadłam, muszę zrobić i posmakować ich :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...