czwartek, 5 lutego 2015

Kolorowa sałatka ryżowa z tuńczykiem



Sałatki na bazie ryżu bardzo lubi moja rodzina.
W lodówce miałam akurat puszkę tuńczyka i kukurydzy, znalazła się też papryka i kilka ogórków konserwowych, wieczór wcześniej ugotowałam ryż i zostało nieco niewykorzystanego i w ten sposób przygotowałam szybką i bardzo smaczną sałatkę. 

Zajrzyjcie też do innych przepisów na sałatki ryżowe, może przydadzą się na ostatnie dni karnawału:

Składniki:
  • 200 g ryżu
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 czerwona papryka
  • 3 ogórki konserwowe
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 łyżki śmietany
  • 2 łyżeczki musztardy sarepskiej
  • natka pietruszki
  • sól, np. himalajska
  • pieprz czarny świeżo mielony

Sposób przygotowania:
Ryż gotujemy wg opisu na opakowaniu, uważając, aby go nie rozgotować, studzimy (ryż najlepiej ugotować dzień wcześniej).
Kukurydzę i tuńczyka odcedzamy z zalew i dodajemy do ryżu.
Paprykę i ogórki kroimy w kosteczkę, dodajemy do ryżu.
Dodajemy majonez, śmietanę i musztardę, mieszamy delikatnie z sałatką.
Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Schładzamy przed podaniem.
Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Robię podobną :) Nie daje musztardy... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze-dwaswiaty ja dodałam musztardę, bo fajnie podkręca smak - wypróbuj!

      Usuń
  2. uwielbiam takie sałatki - mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anna - cieszę się!
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  3. Wypróbowałam tę sałatkę i muszę stwierdzić że jak szybko się robi tak tak też szybko znika, przynajmniej u mnie... bardzo dobra a musztardę dodałam bardzo ostrą de Dijon (1 łyżeczkę) rewelacja. Polecam !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że rodzinie zasmakowała sałatka :)
      Ostra musztarda świetnie się tu sprawdza, sarepska właśnie do tego typu musztard należy :)

      Usuń
  4. Ja do tego typu sałatek do sosu (śmietan lub jogurt i musztarda) dodaje jeszcze ząbek czosnku i parę kropli octu oraz zioła prowansalskie ;) to dopiero podkreśla nieco ostry smak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Można dodać to, kto co lubi :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...