środa, 18 lutego 2015

Jaglanka śniadaniowa z bakaliami


Ostatnio pisałam o tym jak ugotować kaszę jaglaną.
Jeśli zostanie Wam nieco ugotowanej kaszy, to warto ją wykorzystać w smaczny sposób, chociażby na szybkie, smaczne i zdrowe śniadanie.
Moją propozycją jest jaglanka na ciepło z bakaliami i odrobiną miodu - choć same bakalie są same w sobie słodkie, więc jego dodatek można pominąć.
Ilość kaszy też możecie dostosować do własnych upodobań - ja lubię bardziej gęstą, ale jeśli lubicie mniej, to po prostu dodajcie mniej kaszy do mleka.

A co u Was na śniadanie?

Składniki:
  • 1 szkl. mleka
  • 3/4 szkl. ugotowanej kaszy jaglanej - jak ugotować jaglankę podawałam tutaj
  • 3-4 suszone daktyle
  • łyżka suszonej żurawiny
  • 1 łyżeczka siemienia lnianego
  • 4 orzechy włoskie
  • 1 łyżeczka miodu

Sposób przygotowania:
Do rondelka przelewamy mleko, dodajemy ugotowaną kaszę, posiekane daktyle, żurawinę, siemię lniane.
Całość podgrzewamy przez kilka minut aż kasza się dobrze zagrzeje.
Przekładamy do miseczki, dodajemy miód i posiekane orzechy.
Podajemy od razu.
Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Miseczka takiej jaglanki idealna na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, wprost wymarzona jak dla mnie :)

      Usuń
  2. Dzisiaj taka wlasnie jadlam na sniadaniam. Robie troszke inaczej bo do mleka wsypuje sypka kasze i gotuje. Smakuje oblednie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiejsza wersja jest wersją ekspresową, ale oczywiście gotuję także suchą kaszę w mleku :) A smak rzeczywiście obłędny :)

      Usuń
  3. uwielbiam jaglankę na słodko, zawsze naładuję do niej tyle orzechów, że już w połowie mam dosyć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdalena - czasami umiar wskazany :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...