czwartek, 12 lutego 2015

Faworki z ciasta francuskiego


Nie ma tu co za dużo mówić o przepisie, to raczej propozycja na szybkie, ekspresowe faworki dla osób spóźnialskich, zapracowanych czy po prostu dla leniwców, którzy nie mają czasu przygotować pączków, które są niestety czasochłonne, a którzy chcieliby przy okazji Tłustego Czwartku coś nieco kalorycznego przekąsić.

Składniki:
  • płat ciasta francuskiego
  • cukier puder do posypania - ja użyłam zmielonego w młynku do kawy cukru trzcinowego

Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 200°C.
Schłodzony płat ciasta rozwijamy, bardzo delikatnie wałkujemy, tylko aby go wyrównać.
Radełkiem lub nożem wycinamy paski o szerokości ok. 3 cm, a każdy pasek przecinamy na pół pod ukosem.
Następnie każdy pasek ciasta nacinamy po środku wzdłuż, a jeden z końców przeplatamy przez powstały otwór.
Faworki układamy na blaszy wyłożonej papierem do pieczenia.
Smarujemy bardzo delikatnie mlekiem.
Pieczemy przez około 10 minut, aż ładnie się zezłocą.
Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego!



2 komentarze:

  1. Gdybym znała ten przepis wcześniej:) Wczoraj miałam ambitny plan robienia faworków. Niestety mamy Isie i jest za mała by pomóc mamie robić faworki bo dopiero ma 16 miesięcy. A mam cudownego męża który zawsze chętnie zajmie się naszym aniołkiem z rożkami gdy ja chce się wyżyć w kuchni. Tylko niekoniecznie wczoraj. Place zabaw wołają!
    Cytując mojego męża:"Masz plany to ich nie masz".
    Ale będę miała na uwadze ten przepis w przyszłości:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku nie ma co mówić o przepisie, to tylko pomysł na "oszukane" faworki :)
      Mam nadzieję, że skorzystasz z innych inspiracji na łakocie tłustoczwartkowe :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...