wtorek, 13 stycznia 2015

Surówka z kiszonej kapusty


Któż nie zna surówki z kiszonej kapusty, klasyka wśród polskich surówek. 
To jedna z moich ulubionych surówek, jeszcze z czasów dzieciństwa.
Sama przygotowywałam taką surówkę do obiadu, najczęściej u mnie w domu podawało się ją do smażonej ryby czy wątróbki.
Porcja takiej surówki dostarcza nam sporą dawkę witaminy C, więc warto ją jeść właśnie jesienią, zimą czy na przednówku.

Składniki:
  • 300 g kiszonej kapusty
  • 1 marchewka
  • 1 spore jabłko (najlepiej słodkie)
  • mała cebula
  • 1/3 łyżeczki całego kminku
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • opcjonalnie szczypta cukru
  • 2 łyżki oleju, np. rzepakowego lub lnianego 

Sposób przygotowania:
Kapustę można pokroić na 2-3 razy, jeśli nitki są zbyt długie.
Do kapusty dodajemy startą na dużych oczkach tarki marchewkę i jabłko, pokrojoną z drobniutką kosteczkę cebulę, kminek (można lekko przesiekać), olej i pieprz.
Całość mieszamy i doprawiamy ewentualnie cukrem, jeżeli kapusta jest za kwaśna.
Smacznego!


8 komentarzy:

  1. U mnie rodzice sami robią kapustę kiszoną w wielkiej beczce bo ta sklepowa jest do niczego. W związku z tym nie dodaję już marchewki bo jest ona w kapuście. Delikatnie ją kroję, dodaję cebulkę, pieprz ziołowy, trochę soli jeśli trzeba i na koniec olej lniany. Super sprawa do ryby, mielonych czy schabowych :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dziadkowie robili kapustę do beczki, de facto ubijałam ją nogami jako dziecko ;) Ja nawet do domowej kapusty, mimo, że jest w niej marchewką, to dodaję świeżo startej :)

      Usuń
  2. Identycznie robiło się surówkę u mnie w domu:)bardzo ją lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój mąż uwielbia kapustę kiszoną :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...