środa, 28 stycznia 2015

Surówka z czerwonej i białej kapusty z gruszką i rodzynkami


Już nie raz pisałam, że dla mnie dzień bez surówki to dzień stracony.
Uwielbiam każdą surówkę i choćby była z 2 składników przygotowana to musi być do drugiego dania i basta!
Dzisiaj przygotowałam naprawdę bardzo prostą i szybciutką surówkę z czerwonej i białej kapusty, do której dodałam gruszkę, która biedna jako jedyna ostała się w koszyku z owocami i prosiła o zjedzenie.
Dopełnieniem surówki okazały się rodzynki, które namoczyłam.
Doprawiona sokiem z cytryny i oliwą.
Mówię Wam - pycha!

Składniki:
  • 1/4 główki czerwonej kapusty
  • 1/4 główki białej kapusty
  • 1 gruszka
  • 2-3 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka oliwy
  • sól - u mnie himalajska
  • pieprz czarny swieżo mielony
  • 2 łyżki rodzynek
  • gałązka natki pietruszki do przybrania
Sposób przygotowania:
Rodzynki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy do namoczenia.
Obie kapusty szatkujemy, delikatnie solimy i ugniatamy dłonią, aż zmiękną i puszczą sok.
Do kapusty ścieramy gruszkę na dużych oczkach tarki.
Dodajemy wcześniej namoczone rodzynki.
Dolewamy oliwę i sok z cytryny, doprawiamy pieprzem i ewentualnie solą do smaku.
Całość mieszamy i przybieramy gałązką natki pietruszki.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...