wtorek, 30 grudnia 2014

Latte piernikowe


Przyznam się szczerze, że nie chodzę do sieciówek z kawą, których powstało jak grzybów po deszczu.
Po co przepłacać pieniądze, skoro można w domowym zaciszu przygotować równie pyszną kawę, bez użycia specjalistycznego sprzętu i drogich ekspresów ciśnieniowych. 
Wystarczy espresso, które przygotujecie takie jakie lubicie - np. w ekspresie - pojedyncze, podwójne; można zaparzyć kawę po turecku i odcedzić z fusów, a można nawet z kawy rozpuszczalnej, jeśli taką lubicie lub nie macie możliwości przygotować jej w inny sposób.
Ja swoją kawę przygotowuję w kafeterze ciśnieniowej, którą stawia się na gaz i kawa wychodzi pyszna.
Kawę można podać w towarzystwie piernika staropolskiego - i raczyć się nią jak z najlepszej kawiarni, a tym samym przenieść się jeszcze raz w magiczny czas świąt, które już za nami. 
Mam nadzieję, że przygotujecie taką kawę dla siebie lub swoich gości. 

Składniki:

  • 50 ml espresso
  • 100 ml mleka
  • 2 łyżeczki syropu piernikowego - przepis podawałam tutaj
  • szczypta świeżo mielonej gałki muszkatołowej 
  • bita śmietana ubita z kremówki - opcjonalnie

Sposób przygotowania:
Mleko podgrzewamy i spieniamy - ja używam ręcznego spieniacza.
Na dno wysokiej szklanki wlewamy syrop piernikowy, następnie spienione mleko, a na sam koniec dolewamy gorącą kawę.
Jeśli chcecie kawę podać "na bogato" dodajcie na wierzch duży kleks bitej śmietany.
Kawę wieńczymy świeżo startą gałką muszkatołową.
Smacznego!


15 komentarzy:

  1. A ja wczoraj zrobiłam Twój syrop,dziś czeka mnie jego degustacja z kawą,bo sam syropek już próbowałam-jest pyszny!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kawka z syropem jest wspaniała i mam nadzieję, że Ci posmakuje :)

      Usuń
    2. Aguś baaardzo się cieszę ☺
      Ja piję codziennie, bo ten syrop strasznie uzależnia ☺

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Nie sposób się z Tobą nie zgodzić - potwierdzam!

      Usuń
  3. Chętnie napiłabym się takiej kawki, zwłaszcza, że na dworze taki mróz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam zapach kawy już rozgrzewa. Polecam, szczególnie, gdy za oknem ziąb ☺

      Usuń
  4. Cudowna! wpadam do Ciebie na kawę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syropu piernikowego mam pod dostatkiem, także zapraszam na kawkę :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...