sobota, 13 grudnia 2014

Czekoladowe ciastka owsiane z orzechami nerkowca


Moja rodzina uwielbia ciasta i ciasteczka czekoladowe.
Upiekłam więc ciastka owsiane mocno czekoladowe, które podkręciłam cukrem muscovado, który nadaje im melasowego smaku i wzbogaciłam je dodatkowo orzechami nerkowca.
Pokombinowałam, pokombinowałam - a ciacha wyszły wspaniałe!
Podane ze szklaneczką mleka smakują obłędnie.
Polecam!
Może upieczecie takie ciasteczka na święta?
Włożone do ładnego pojemnika mogą być także fajnym pomysłem na jadalny prezent.

Składniki:
  • 2 szkl. płatków owsianych górskich
  • 3/4 szkl. mąki pszennej
  • 3/4 szkl. cukru brązowego dark muscovado
  • 1/3 szkl. cukru trzcinowego
  • 2 jajka
  • 2 łyżki kakao gorzkiego
  • 100 g czekolady gorzkiej 70% masy kakaowej
  • 1/2 szkl. oleju
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli morskiej
  • garść orzechów nerkowca

Sposób przygotowania:
Czekoladę łamiemy na kawałki i rozpuszczamy w kąpieli wodnej, ustawiając naczynie z czekoladą nad garnkiem z gotującą się wodą. Odstawiamy do przestudzenia.
W jednej misce łączymy jajka z cukrami, dodajemy olej i roztopioną czekoladę.
W innej misce łączymy mąkę, sól, sodę i kakao i dodajemy do masy czekoladowej.
Dodajemy płatki owsiane i posiekane orzechy (część można zostawić do dekoracji).
Całość mieszamy dokładnie.
Łyżką formujemy okrągłe ciastka, które układamy w odstępach (ciastka rosną!) na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Można także w dłoniach zrobić kulki z masy i na blaszce lekko spłaszczać dłonią.
Ciastka możemy posypać posiekanymi nerkowcami do dekoracji.
Wstawiamy do nagrzanego piekarnika.
Pieczemy około 15 minut w temperaturze 180°C.
Po upieczeniu zostawiamy chwilę na blaszce do przestudzenia (ciastka są miękkie, mogą się połamać).
Smacznego!


8 komentarzy:

  1. Ciasteczek owsianych nigdy nie odmawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kinga, Magdalena i Olga dziękuję za miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekolada i orzeszki=wielka miłość:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis. Piekne ciasteczka. Uwielbiam takie wypieki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...