wtorek, 14 października 2014

Pizzeriny z sosem dyniowym, kiełbasą i trzema serami


Moja rodzinka uwielbia pizze i dlatego dość często gości ona u nas na stole.
Często kombinuję z dodatkami, aby ją urozmaicić - tym razem powstała wersja z sosem dyniowym, kiełbasą myśliwską i trzema serami.
Składniki bardzo dobrze się skomponowały, pizza bardzo nam smakowała.
Oczywiście wersję tej pizzy możecie przygotować bez dodatku kiełbasy - ja dla siebie przygotowałam właśnie w wersji bezmięsnej i również pysznie smakowała.

Składniki:

ciasto:
  • 2 szkl. mąki pełnoziarnistej pszennej
  • 2 szkl. mąki pszennej jasnej
  • 50 g drożdży
  • 1 łyżeczka soli morskiej
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/3 łyżeczki świeżo startej gałki muszkatołowej
  • 4 łyżki oliwy
  • ok. 250 ml ciepłej wody
sos dyniowy:
  • 1 szkl. purée z dyni - sposób na przygotowanie purée podawałam tutaj
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • szczypta suszonego oregano
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
dodatki:
  • kiełbasa myśliwska
  • ser żółty
  • ser camembert
  • ser blue (z przerostem niebieskiej pleśni)
  • kilka gałązek świeżego tymianku

Sposób przygotowania:
Cebulę kroimy w drobną kosteczkę i szklimy na łyżce oleju.
Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, purée z dyni, oregano i dusimy razem przez kilka minut. 
Sos doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

Drożdże rozkruszamy, dodajemy cukier i trochę ciepłej wody, mieszamy i odstawiamy na około 5 minut, aby zaczyn ruszył.
Obie mąki przesiewamy do miski, dodajemy sól i mieszamy.
Dodajemy zaczyn drożdżowy, gałkę muszkatołową, oliwę i resztę ciepłej wody, wyrabiamy ciasto przez kilka minut.
Przykrywamy czystą ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 1 godzinę do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto dzielimy na 8-10 równych porcji.
Każdy krążek ciasta smarujemy sosem dyniowym i układamy plastry kiełbasy.
Posypujemy startym na dużych oczkach tarki żółtym serem, układamy po 2-3 plastry sera camembert i rozkruszony ser blue.
Na wierzchu układamy po 2 gałązki tymianku.
Pizzeriny wstawiamy do nagrzanego piekarnika.
Pieczemy około 15 minut w temperaturze 200°C.
Smacznego!


11 komentarzy:

  1. Cudnie wyglądają.Zainteresował mnie sos dyniowy.Chyba wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleksandra dziękuję za miły komentarz :)
      Z sosem dyniowym smakuje naprawdę pysznie - proszę wypróbuj i daj znać czy Ci smakowało :)

      Usuń
  2. Pycha! Wyglądają obłędnie :)
    http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lukas bardzo dziękuję :) Koniecznie spróbuj mojej wersji pizzy :)

      Usuń
  3. Trzy sery - już to kupuję :D A do tego dynia, pyycha... Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. no takiego połączenia jeszcze nie jadłam ! :) super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu przyznam Ci się szczerze, że ja też nie znałam, ale potrzeba matką wynalazku, pokombinowałam i wyszło naprawdę smacznie, polecam!

      Usuń
  5. idę właśnie do marketu, zakupuję składniki i działam :) dzięki za ciekawy przepis, a ja dodam od siebie, że bardzo smacznie komponuje się z tego typu kanapkami sosy Develey, zwłaszcza 1000 wysp i salsa mexicana, które należą do moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kanapkami? To przecież mini pizze, ale oczywiście jeżeli lubisz gotowe sosy, to możesz ich użyć. Ja omijam takie chemiczne sosy :)

      Usuń
  6. Fajne:)dynia jak widać,sprawdza się na wiele sposobów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś ja po prostu uwielbiam dynię i kombinuję jak ją smacznie wykorzystać ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...