środa, 8 października 2014

Pasztet z czerwonej soczewicy



Dzisiaj zapraszam Was na pyszny pasztet wegetariański z czerwonej soczewicy.
Bardzo smaczny, wilgotny i niesamowicie aromatyczny dzięki dodatkowi przypraw na indyjską nutę.
Polecam - jest przepyszny!

Składniki:
  • 1 szkl. suchej czerwonej soczewicy
  • 3 marchewki
  • 1 średnia cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka curry indyjskiego
  • 1 łyżeczka chili
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka mielonego imbiru
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 2 łyżki masła
  • sól - ja użyłam himalajskiej
  • pieprz czarny świeżo mielony

Sposób przygotowania:
Soczewicę płuczemy, zalewamy 2 szkl. zimnej wody i gotujemy do miękkości aż się rozgotuje, odparowujemy i studzimy.
Na rozgrzaną patelnię wlewamy olej i dodajemy masło, szklimy cebulę pokrojoną w kosteczkę.
Dodajemy marchewkę startą na dużych oczkach tarki i razem przesmażamy.
Następnie dodajemy przyprawy i dusimy na wolnym ogniu około 15 minut, co jakiś czas mieszając.
Przesmażoną cebulę z marchewką i przyprawami przekładamy do soczewicy, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, wbijamy jajka, dokładnie mieszamy, ewentualnie doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Masę przekładamy do keksówki (wym. 22x10 cm) wyłożonej papierem do pieczenia - ja użyłam dwóch mini keksówek o wym. 14,6x7,62 cm.
Ostukujemy o deskę lub blat, aby pozbyć się pęcherzyków powietrza.
Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 40 minut w temperaturze 180°C.
Po ostudzeniu przenosimy do lodówki.


8 komentarzy:

  1. świetny i zdrowy przepis na pasztet! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy takiego nie robiłam, muszę wypróbować !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anula koniecznie wypróbuj, jest pyszny! Uwielbiam pasztety i smarowidła do pieczywa :)

      Usuń
  3. Bardzo ładny się udał:)kiedyś piekłam,ale mój był jedną wielką porażką,zatem trzeba skorzystać z Twojego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś - mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu moja propozycja pasztetu :)
      Zatem do dzieła!

      Usuń
  4. Czy używając soczewicy z puszki ten pasztecik mi wyjdzie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, oczywiście, tylko nie wiem, czy dostępna jest soczewica czerwona w puszcze, zielona na pewno jest ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...