piątek, 19 września 2014

Zupa pomidorowa z mieszanką kasz



Dzisiaj zapraszam Was na pomidorówkę, bo któż jej nie lubi - ja uwielbiam!
Przygotowana na wywarze warzywno-mięsnym z dodatkiem kasz, zamiast ryżu czy makaronu, bo może i Wam się znudziły, smakuje wyśmienicie.
Użyłam trzech rodzajów kasz: jęczmiennej, pęczaku i jaglanki - Wy możecie stworzyć własną kompozycję smakową, czy też przygotować zupę wyłącznie na wywarze warzywnym.
Zupę pomidorową uwielbiają dzieci, więc jest to doskonała okazja, aby przemycić kasze w ich jadłospisie.
Polecam wypróbować!

Składniki:
  • 6 skrzydełek z kurczaka
  • 2-3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • kawałek selera
  • kawałek pora 
  • gałązka lubczyku
  • gałązka liści selera
  • 200 g koncentratu pomidorowego (mały słoiczek)
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • cukier do smaku
  • 3-4 ziarenka ziela angielskiego
  • 1 listek laurowy
  • 4 ziarenka pieprzu czarnego
  • 1/3 szkl. kaszy jaglanej
  • 1/3 szkl. kaszy jęczmiennej
  • 1/3 szkl. kaszy pęczak

Sposób przygotowania:
Kasze płuczemy na sicie.
Wrzucamy do garnka i chwilę prażymy, bez dodatku tłuszczu.
Wlewamy około 2,5 szkl. wody i gotujemy przez około 20 minut, aż kasza wchłonie wodę i będzie miękka.

Skrzydełka myjemy i przekładamy do garnka, dodajemy obrane i umyte jarzyny, ziele, listek i pieprz ziarnisty, zalewamy około 2 litrami wody i zagotowujemy. 
Zmniejszamy grzanie i gotujemy do miękkości warzyw i mięsa.
Do zupy dodajemy koncentrat pomidorowy i gotujemy około 10 minut.
Zupę doprawiamy do smaku solą, pieprzem i cukrem.
Podajemy z mieszanką kasz.
Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Świetna zupa,wszyscy lubimy pomidorówkę,a moje dziecko bardzo bardzo lubi,wg.Twojego pomysłu smakowałaby mojej rodzince:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo miło mi to czytać - cieszę się, że przypadła Ci do gustu moja propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności, często dodaje różne kasze do zup i wiem że smakuja wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm... pomidorowa to moja ukochana zupa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marcela witaj w klubie! To także moja ulubiona zupa od najmłodszych lat, odkąd pamiętam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...