czwartek, 7 sierpnia 2014

Waniliowa kawa mrożona z pianką (ekspresowa)



Jakiś czas temu pokazywałam Wam mój sposób na kawę mrożoną w kostkach.
Dzisiaj kolejny sposób na efektowne podanie kawy, a zarazem ekspresowy sposób - bowiem wystarczy wcześniej przygotować porcję mrożonych kostek kawowych, a potem w razie upałów szybko zmiksować mleko z kostkami i gotowe!
Warto przygotować większy zapas kostek by cieszyć się szybko smakiem kawy mrożonej z pianką - jak to nazwała moja przyjaciółka Madzia - kawa WOW!!!

Składniki:

kawowe kostki mrożone:
  • 8 łyżeczek kawy rozpuszczalnej
  • 1 opakowanie cukru waniliowego lub 3 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią - przepis podawałam tutaj
  • cukier trzcinowy lub biały do smaku
  • 400 ml gorącej wody
dodatkowo:
  • 400 ml mleka
  • kakao do posypania

Sposób przygotowania:
Kawę rozpuszczamy w gorącej, ale nie wrzącej wodzie, dodajemy cukier waniliowy oraz cukier do smaku. Studzimy.
Ostudzoną kawę wlewamy do woreczków na lód lub pojemniczków plastikowych lub silikonowych na kostki lodowe.
Wstawiamy do zamrażalnika na kilka godzin aż zamarzną na kostki lodu.

Do kielicha blendera przekładamy 8 -10 mrożonych kostek kawowych i wlewamy mleko. 
Miksujemy chwilę aż kawa się spieni.
Gotową kawę rozlewamy do wysokich szklanek, oprószamy kakao i podajemy z kolorowymi słomkami.
Smacznego ochłodzenia!


12 komentarzy:

  1. Kawka wypita w towarzystwie to dla mnie radosc ogromna i wielka przyjemnosc-Twoja mrozona kusi mnie niezmiernie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to także wielka przyjemność napić się kawy w miłym towarzystwie :) Kawka jest przepyszna, więc szczerze polecam i do tego ekspresowa :)

      Usuń
  2. mniam uwielbiam kawy, na pewno wypróbuje Twoj przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Spienione mleko to zdecydowanie moja ulubiona część kawy :) Kusisz ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie musisz sobie taką kawę przygotować :)

      Usuń
  4. Robiłam kiedyś te kostki, ale najbardziej podobają mi się niezmiksowane, wrzucone po prostu do mleka ;) Teraz nie mam czasu i nie chce mi się już z tym bawić jak mam ekspres :P w saeco też sobie można tak ustawić żeby zrobiło bardzo słabą kawę do tego spienia mi mleko, ja dosypuje tylko kostki lodu, trochę zimnej bitej śmietany i tak sobie leniuchuje z kawką po pracy ;))) A tak w ogóle śliczne zdjęcia zrobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy sposób na mrożoną kawę jest dobry - ważne by nam smakowała ;) Dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  5. Tak jest! idealne połączenie mrożonej kawy i letniego obijania się na działeczce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę drogi Działkowiczu, że tak uważasz. Działeczka, kawka i leżaczek - czegóż trzeba więcej do szczęścia?

      Usuń
  6. Te Twoje przepisy na kawę są fantastyczne :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło czytać takie słowa, dziękuję bardzo!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...