środa, 27 sierpnia 2014

Śniadaniowe batoniki zbożowe


Zapraszam Was na domową i zdrowszą wersję batoników zbożowych.
Przepis pochodzi z książki "Nigella ekspresowo" - ja nieco zmodyfikowałam przepis zastępując pestki dyni siemieniem lnianym, a orzeszki ziemne - orzechami włoskimi.
Nieco dosłodziłam je naturalnym miodem, który dodaje nieco słodyczy, bo batoniki są mało słodkie.
Batoniki można zapakować dzieciom do szkoły jako przekąskę, aby nie zachodziły w czasie przerw między lekcjami do sklepików pełnych niezdrowych słodyczy i chipsów.
Idealne także na lunch w pracy, na wycieczkę i piknik.
W sam raz na zaspokojenie ochoty na "coś" słodkiego!

Składniki:
  • 1 puszka mleka skondensowanego niesłodzonego
  • 250 g płatków owsianych górskich
  • 75 g wiórków kokosowych
  • 100 g suszonej żurawiny
  • 125 g mieszanki ziaren sezamu, słonecznika i siemienia lnianego
  • 125 g orzechów włoskich 
  • 2 łyżki miodu - jeśli lubicie słodsze dodajcie więcej

Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzewamy do 130°C.
Blaszkę (wym. 23x33 cm) wykładamy papierem do pieczenia.
W rondelku podgrzewamy mleko skondensowane i dodajemy miód.
W tym czasie pozostałe składniki mieszamy ze sobą, a następnie zalewamy podgrzanym mlekiem z miodem i dokładnie mieszamy.
Masę wykładamy na blaszkę i wyrównujemy powierzchnię.
Pieczemy 60 minut.
Po upieczeniu wyjmujemy blaszkę z piekarnika, a po upływie 15 minut kroimy na batoniki (16 szt.).
Odstawiamy do całkowitego wystudzenia.
Smacznego poranka!


14 komentarzy:

  1. mmm... jakie to miłe zobaczyć taką pyszność z samego rana :)
    palce lizać!
    a zdjęcia przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne, te kupne się chowają przy Twoich!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdalena dziękuję bardzo!
      Te kupne nie mają nic wspólnego z dietą i zdrowiem, przepełnione są cukrem, słodzikami, zapychaczami i tylko sami producenci wiedzą czym wstrętny jeszcze!

      Usuń
  3. PRZESMACZNE!!! uwielbiam takie batoniki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ach uwielbiam takie smakołyki, podkradam jeden do kawy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. A tutaj mogę pokusić się o wydanie mojej skromnej opinii - widziałam, spróbowałam, oblizalam paluszki, zjadłam okruszki i bez najmniejszych wątpliwości stwierdzić mogę ze PRZEPYSZNE!!!! Jedynie mogę się przyczepić do tego ze dostałam tylko jeden batonik:-( :-) EM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za wydanie swojej skromnej opinii, aczkolwiek jak dla mnie bardzo dobrej opinii, która jednak świadczy o tym, że to co najważniejsze to smakowało i zostało zjedzone do ostatniego okruszka!!!

      Usuń
  6. Moje ulubione, jednak ja robię według trochę innego przepisu, ale i te są świetne!<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :) Te są smaczne, wilgotne i zwarte :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...