czwartek, 28 sierpnia 2014

Sałatka makaronowa ze świeżym ogórkiem, szynką i koperkiem


Inspirację na dzisiejszą sałatkę mam od koleżanki Emilii, która często korzysta z moich przepisów i z którą wymieniamy się naszymi pomysłami.
Sałatka jest bardzo smaczna, lekka i świeża dzięki zawartości świeżego ogórka i koperku.
Super prosta i łatwa do przygotowania w kilkanaście minut.
Wystarczy trochę makaronu, kilka świeżych ogórków, kawałek szynki i koperek - wszystko razem wymieszać i gotowe!
Idealna sałatka dla niespodziewanych gości, ale równie smacznie sprawdzi się na kolację czy lunch.
Póki co korzystajmy z ogórków gruntowych i świeżego, pachnącego koperku!

Składniki:
  • 300 g makaronu orzo (w kształcie ryżu)
  • 250 g szynki konserwowej lub gotowanej
  • 4 ogórki gruntowe
  • 1/2 pęczka koperku
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki majonezu
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • sól morska
  • pieprz kolorowy
  • szczypta suszonych płatków chili - jak przygotować samemu pokazywałam tutaj

Sposób przygotowania:
Makaron gotujemy al dente w osolonym wrzątku wg opisu na opakowaniu, odcedzamy, przelewamy zimną wodą, odstawiamy do wystudzenia.
Obrane ogórki i szynkę kroimy w kosteczkę, koperek siekamy, dodajemy do makaronu.
Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, majonez i jogurt.
Całość mieszamy.
Doprawiamy do smaku solą i pieprzem oraz szczyptą płatków chili.
Sałatkę schładzamy przed podaniem.
Smacznego!


13 komentarzy:

  1. pyszna, moje smaki, proste w formie ,a jakie smaczne !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie proste zawsze najsmaczniejsze :)

      Usuń
  2. Kolejny raz widzę przepis z tym makaronem, muszę się w niego zaopatrzyć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo go lubię - fajnie się sprawdza zarówno w sałatkach jak i zupach :)

      Usuń
  3. Świetna sałatka:)bardzo lubię ten makaron,do sałatek jest idealny:) p.s. bardzo ładne zdjęcie profilowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś bardzo dziękuję :)
      A zdjęcie profilowe zrobił mój syn - miło czytać takie słowa, poprawiłaś mi humor ;)

      Usuń
  4. fajna też propozycja na lunch do pracy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola jak najbardziej - do pudełka i na wynos do pracy :)

      Usuń
  5. Ajajaj mniam mniam ale mi smaka narobiłas Monia :-) i oczywiście musze się obejść smakiem bo już pewnie śladu po niej nie ma, wredoto jedna do pracy coś przynieś:-) ale jakaś wzbogacona wersja widzę kurka takiej jeszcze nie jadłam no i przez Ciebie będę zmuszona zrobić i spróbować czy lepsiejsza :-) ale znając życie i zdolności Twoje kulinarne wątpliwości natychmiast brak:-) oczywiście nie umknela mojemu oku prezentacja -piękne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa, witam koleżankę w moich skromnych progach!!! Znasz mnie i wiesz, że zawsze kombinuję ze smakami i muszę urozmaicić! Ot, chyba jakieś skrzywienie!!! Ale poważnie - mam nadzieję, że wypróbujesz takiej wersji i także Ci zasmakuje! Pozdrawiam

      Usuń
    2. A no i poprawiłaś mi humor, pisząc, że piękne zdjęcia! Dziękuję!

      Usuń
  6. No nie głupi pomysł z tym drugim śniadaniem do pracy.. I mam nawet taka propozycje ja przyniosę pudełko a Monia ta pyszna salateczke :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, przyniosłabym gdyby choć odrobina została i to w swoim pudełku!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...