niedziela, 10 sierpnia 2014

Ajerkoniak - likier jajeczny



Dzisiaj alkoholowo!
Zachęcam Was do przygotowania domowego ajerkoniaku (zwanego także advocatem), który jest bardzo prosty i w sumie bardzo szybki w przygotowaniu, nie wymaga fachowej wiedzy na temat trunków. 

Składniki:
  • 4 żółtka
  • 1 szkl. cukru
  • 1 cukier wanilinowy lub 3 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią - przepis tutaj,  ewentualnie 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 szkl. mleka
  • 1 szkl. spirytusu 

Sposób przygotowania:
Mleko zagotowujemy i odstawiamy do wystudzenia.
Żółtka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na kogel mogel.
Dolewamy ostudzone mleko, cały czas miksując.
Następnie wlewamy bardzo powoli spirytus i cały czas miksujemy do uzyskania gładkiej, jednolitej konsystencji.
Przelewamy do butelki.


8 komentarzy:

  1. Widzę,że szybko"wyszedł"z butelki:)nie dziwi mnie to,bo takie alkoholowe delicje są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety szybko "wyszedł", bo choć nie jestem zwolenniczką trunków, to przyznam szczerze, że likier wyszedł pyszny, lubię takie damskie alkohole ;)

      Usuń
    2. Jaki tam damski, ja również uwielbiam likier jajeczny, a z tego przepisu wyszedł najlepszy jaki piłem :)
      Pozdrawiam Błażej

      Usuń
    3. Błażeju bardzo się cieszę, że przygotowałaś ajerkoniak właśnie z mojego przepisu :) Napisałam, że to damski alkohol, bo szczerze mówiąc nie znam mężczyzn, którzy piją takie trunki ;) Ale miło mi czytać, że jednak tacy są znawcy tego napitku :) Dziękuję za miły komentarz :)

      Usuń
  2. Likier pyszny,wszyscy zachwyceni w domu:) A propo - gdzie można kupić takie kieliszki?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za skorzystanie z przepisu.
      Cieszę się, że likier sprawdził się :)
      A odnośnie kieliszków to pożyczyłam je od przyjaciółki, bo bardzo mi się spodobały :)

      Usuń
  3. Nie mogę dostać spirytusu gdzie mieszkam, czy mogę do tego przepisu dodać 45%wodki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, powinien to być spirytus, wódka jest za słaba i likier będzie "cieniutki".
      Spirytus można dostać w każdym sklepie monopolowym :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...