wtorek, 8 lipca 2014

Zapiekanki z pieczarkami i żółtym serem



Któż nie lubi zapiekanek z pieczarkami i serem?
Smak dzieciństwa!
Nie dość, że się je robi z kilku prostych składników to i w szybkim tempie.
Mój syn je uwielbia i ostatnio namówił mnie, abym przygotowała je na kolację.

A Wy lubicie zapiekanki? Z jakimi dodatkami najbardziej?

Składniki:
  • 3 mini bagietki
  • 500 g pieczarek
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • ok. 150 g żółtego sera
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • 2-3 gałązki natki pietruszki
  • szczypta suszonego oregano
  • 1 łyżka oleju

Sposób przygotowania:
Cebulę kroimy w kosteczkę i szklimy na łyżce oleju.
Do zeszklonej cebuli dodajemy posiekany drobno ząbek czosnku oraz pokrojone w plasterki pieczarki, smażymy kilka minut aż pieczarki zmniejszą objętość i odparują nadmiar płynu.
Dodajemy posiekaną natkę pietruszki.
Farsz doprawiamy solą, pieprzem i szczyptą oregano do smaku.
Studzimy lekko.

Bagietki przekrawamy na pół wzdłuż.
Na każdej połówce bagietki układamy farsz pieczarkowy i posypujemy startym żółtym serem.
Układamy na blaszy do pieczenia i wkładamy do nagrzanego piekarnika.
Zapiekamy przez około 10 minut w temperaturze 180-200°C aż ser się rozpuści. 
Smacznego!


4 komentarze:

  1. Widze nowy pomysl na zdjecia:) zapiekanka pyszna:)pozdrawiam z urlopu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami potrzebna mała zmiana od zwykłych zdjęć :)
      Wypoczywaj intensywnie:)
      Pozdrawiam!
      PS. Ja jeszcze przed urlopem :(

      Usuń
  2. wygląda wybornie! ja zazwyczaj dodaję jeszcze kurczaka i mozarellę :) ale to już takie zapiekanki na wypasie i przygotowanie trwa nieco dłużej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje w wersji oldschoolowej, minimalistycznej, takie jako dziecko jadłam ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...