niedziela, 20 lipca 2014

Kawa mrożona w kostkach


W takie upały jak dzisiaj najlepszym sposobem ochłodzenia się są chłodne, a nawet zimne napoje.
Ja polecam bardzo prostą do przygotowania kawę mrożoną, ale przygotowaną w formie kostek lodu.

Zajrzyjcie także do innych chłodzących napojów:
Jagodowo-borówkowa kawa mrożona
Latte truskawkowe
Kawa mrożona z prażonymi migdałami
Herbata mrożona brzoskwiniowo-cytrusowa
Lemoniada rabarbarowo-imbirowa
Lemoniada jagodowa
Napój cytrynowo-limonkowy z miętą
Mojito
Truskawkowy letni drink
Letni drink z limonką i miętą
 
Składniki:
  • 4 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 200 ml gorącej wody
  • 3 łyżeczki cukru waniliowego - przepis podawałam tutaj
  • cukier trzcinowy do smaku (opcjonalnie)
  • mleko

Sposób przygotowania:
Kawę zalewamy gorącą wodą i mieszamy do rozpuszczenia.
Jeśli lubicie słodką kawę dosładzamy cukrem trzcinowym do smaku (ok. 2-3 łyżeczki).
Kawę studzimy, a następnie przelewamy do pojemniczka na kostki lodu, ewentualnie woreczków na lód - ja użyłam silikonowych foremek w kształcie ziaren kawy.
Zamrażamy jak kostki lodu w zamrażalniku.

Do wysokiej szklanki wkładamy kilka gotowych kawowych kostek i zalewamy zimnym mlekiem.
Kawowe kostki będą się rozpuszczały i nadawały stopniowo mleku smaku kawy. 
Smacznego ochłodzenia!


14 komentarzy:

  1. pyszności, przydałaby mi się dzisiaj taka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze pomrożone kawowe kostki, mam i mleko - zapraszam ;)

      Usuń
  2. narobiłaś mi smaka na taką kawkę, mmm... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyniosłabym do pracy kawowe kostki i mleko, ale obawiam się, że stopnieją po drodze :(

      Usuń
  3. Ale to wygląda apetycznie. Uwielbiam kawę, napiłabym się takiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo smaczna i na upały jak znalazł. Polecam :)

      Usuń
  4. właśnie taką formę "mrożonki" uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także - duże ziarna kawy pięknie się prezentują w takiej szklaneczce pełnej chłodnego mleka :)

      Usuń
  5. Fajny pomysł,zaraz zamrożę kawę i dzisiejszy upał mi niestraszny:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już wczoraj się nią raczyłam, wylegując i opalając się nie balkonie :) A później poszłam pobiegać i poćwiczyć na sprzęcie. Uwielbiam!

      Usuń
  6. Świetny pomysł z tą mrożoną kawą. Wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...