środa, 25 czerwca 2014

Kompot z rabarbaru z wanilią i cukrem trzcinowym



Dzisiaj zapraszam Was na mój ulubiony kompot z rabarbaru.
Dzisiejsza wersja jest z dodatkiem laski wanilii i dosłodzona cukrem trzcinowym do smaku.
Bardzo smaczny, zdrowy i orzeźwiający kompot, schłodzony będzie idealnym napojem na upalne dni.
Nie musicie używać ziarenek z laski wanilii, wystarczy pusta laseczka - ona także ma w sobie dużo aromatu.

Jeśli lubicie kompoty to zajrzyjcie także do przepisów:

Składniki:
  • 500-700 g rabarbaru
  • 1 laska wanilii
  • cukier trzcinowy do smaku
  • ok. 1,5 l wody

Sposób przygotowania:
Rabarbar oczyszczamy z liści, odcinamy końcówki, myjemy i kroimy na mniejsze kawałki.
Przekładamy do garnka, zalewamy wodą, dodajemy przekrojoną laskę wanilii i stawiamy na gaz.
Gotujemy ok. 10 minut od zagotowania się wody, a następnie wyłączamy grzanie i odstawiamy do wystudzenia i naciągnięcia.
Ostudzony kompot przecedzamy i dosładzamy do smaku cukrem trzcinowym.
Gotowy kompot można dodatkowo schłodzić w lodówce.
Smacznego!


9 komentarzy:

  1. Rzadko mam kazje sprobowac rabarbaru,takiej kompozycji z wanilia nie znam,ale mysle,ze smak jest ciekawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta wersja kompotu powstała zupełnie przypadkowo, bo ostatnio robiłam babeczki z truskawkowym kremem mascarpone, do którego użyłam ziarenek z laski wanilii, a samą pustą laseczkę zostawiłam. Miałam ochote na ten kompot i pomyślałam czemu nie? i dodałam - to był strzał w 10 :) Polecam!

      Usuń
    2. Przypadkowe pomysly czesto bywaja bardzo trafne:)

      Usuń
    3. Oj, tak Aguś, wiele przepisów tak u mnie powstaje :)

      Usuń
  2. Piliśmy ostatnio. Najlepszy kompot! Super orzeźwia i świetnie smakuje. Do jakiegoś sezonowego placka, np. z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :)
      Ja mogłabym pić go na okrągło :)

      Usuń
  3. mój chłopak uwielbia rabarbar, może powinnam sięgnąć po ten przepis :) wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej powinnaś skorzystać po ten czy inne przepisy na kompoty z rabarbarem czy ciasto z rabarbarem, ewentualnie lemoniadę rabarbarowo-imbirową - orzeźwia i świetnie smakuje :)

      Usuń
  4. Ja wolę sok niesłodzone, dlatego poza sezonem kupuję swój w Oleofarm. Zresztą nei tylko z rabarbaru, bo mają naprawdę spory wybor

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...