poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Mleko owsiane



Mleko owsiane to idealna alternatywa dla osób z nietolerancją laktozy i mleka krowiego.
Produkt w 100% roślinny dla wegetarian, wegan i diabetyków.
Jest bardzo proste do przygotowania i praktycznie nie wymaga pracy.
Wiem, takie mleko można kupić, ale jest to wersja bardziej oszczędna (1 litr kupnego mleka owsianego w kartonie kosztuje ok. 7-12 zł, a domowa wersja ok. 1 zł) i bez konserwantów!
Idealne do picia, do gotowania i pieczenia.

Składniki:
  • 1/2 szkl. płatków owsianych Kupiec
  • 2 szkl. przegotowanej ostudzonej wody
  • szczypta soli morskiej
  • 1-2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią - przepis podawałam tutaj

Sposób przygotowania:
Płatki zalewamy wodą i odstawiamy na przynajmniej 8 godzin, a najlepiej na całą noc do namoczenia.
Następnie całość dokładnie miksujemy na gładką konsystencję.
Przecedzamy przez gazę lub gęste sitko.
Doprawiamy do smaku szczyptą soli i cukrem waniliowym.
Gotowe mleko przelewamy do butelki i przechowujemy w lodówce przez 2 dni. 
Mleko odstane rozwarstwia się, więc przed spożyciem należy je zamieszać lub wstrząsnąć.
Smacznego!


 

10 komentarzy:

  1. ciekawe! wypróbuję dzisiaj/jutro ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie i dziecku smakuje :)

      Usuń
    2. zrobiłam z płatków jęczmiennych :) też dobre! w sumie szybko się robi, dla weganki super sprawa!

      Usuń
    3. Cieszę się, że mleko zasmakowało, choć przygotowane z innych płatków, ale także się nadają :)
      Pozdrawiam i dziękuję za skorzystanie z przepisu :)

      Usuń
  2. robiłam nie raz :) dla mnie za bardzo smakuje owsem i np do kawy nie bardzo się nadaje ale do płatek... BOMBA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię pić samo, do koktajli czy z płatkami :) Ale nadaje się też do pieczenia i gotowania, a do kawy to nie bardzo lubię :)

      Usuń
  3. nigdy nie słyszałam o mleku owsianym,,w domu zawsze mam płatki owsiane więc na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz Ewo płatki to Ci taka wersja mleka zasmakuje :) Można kupić gotowe mleko owsiane w większych sklepach lub sieciach, ale to mleko wychodzi taniej :)

      Usuń
  4. Nigdy nie robiłam,ale piłam kupne i mleko i śmietanę używałam:)moje dziecko miało zalecone od lekarza w czasach nietolerancji mleka krowiego,z której na szczęście wyrosło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że wcześniej nie powstał mój post, może zaoszczędziłabyś trochę, bo kupne jest o wiele droższe :)
      Niemniej jednak cieszę się, że Twoje dziecko wyrosło z nietolerancji mleka krowiego :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...