piątek, 11 kwietnia 2014

Jajka faszerowane pastą z pieczonym burakiem



Zapraszam na kolejną wersję jaj faszerowanych.
Ostatnio przygotowywałam buraczki zasmażane do obiadu i postanowiłam jednego buraczka odłożyć i przygotować farsz do jajek.
Bardzo często piekę buraki podczas pieczenia ciast czy mięs, bo to duża oszczędność, a przy okazji mamy "dwie pieczenie przy jednym ogniu".

Składniki:
  • 4-6 jajek
  • 1 mały pieczony burak - przepis tutaj
  • 50 g serka śmietankowego lub koziego
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • rzeżucha lub świeży tymianek
  • łyżeczka majonezu (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:
Jajka gotujemy na twardo, około 10 minut od zagotowania się wody, studzimy, obieramy, przekrawamy na pół i wyjmujemy żółtka.
Żółtka wraz z pieczonym burakiem i serkiem miksujemy, doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Buraczka można także zetrzeć na małych oczkach tarki i wymieszać z roztartym żółtkiem i serkiem.
Jeśli lubicie możecie dodać łyżeczkę majonezu.
Jajka dekorujemy rzeżuchą lub świeżym tymiankiem. 
Smacznego!


16 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Zawsze staram się ładnie podawać potrawy prezentowane na blogu :)

      Usuń
  2. Pysznie podane. Doskonały pomysł na farsz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Ciesze się, że spodobał Ci się mój pomysł na farsz :)

      Usuń
  3. Bardzo,bardzo,bardzo pięknie podane:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aguś!
      Mój mąż się śmieje, że wariatka jestem jeżeli chodzi o stylizowanie potraw :)

      Usuń
    2. Szanowny małżonku bądź dumny z żony!!! pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Mężyk mówi, że jest!
      Mam nadzieję, że tak jest!

      Usuń
  4. ślicznie podane! podpatrzę ten patent.
    a pasta znakomita!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karmel-itko!
      Jajeczka wyszły smaczne i mam nadzieję, że i Tobie zasmakują!

      Usuń
  5. powiedz mi już pomijam że przepis bomba ,czy masz nóż to wykrawania w kształcie litery V ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. anula81 wykrawałam takim zwykłym, małym nożykiem, nie mam specjalnego do wykrawania.
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  6. Wyglądają super! Bardzo podoba mi się pomysł z takim dekoracyjnym nacięciem - chciałam jednak zapytać, czy nie ma wtedy problemu z wyjęciem żółtka? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miły komentarz :)
      Co do żółtek, to należy wyjmować je delikatnie przy tak dekoracyjnym wycięciu jajek, ale nie jest to jednak aż tak problematyczne i możliwe do wykonania, w końcu dla efektu końcowego warto trochę się pomęczyć!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...