niedziela, 30 marca 2014

Polewa czekoladowa do ciast i deserów na dwa sposoby


Mam dla Was dwie propozycje na polewę czekoladową, które wykorzystuje do słodkich wypieków w zależności od posiadanych składników.
Obie szybkie do przygotowania, smaczne i zawsze wychodzą.
Na pewno przydadzą się podczas przygotowywania świątecznych wypieków.

I sposób na polewę czekoladową:

Składniki:
  • 1/2 kostki masła
  • 3 łyżki kakao ciemnego
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki wody

Sposób przygotowania:
Do rondelka wlewamy wodę, wsypujemy cukier puder i podgrzewamy.
Dodajemy masło i mieszając podgrzewamy aż się rozpuści, uważając by się nie zagotowało masło. Dodajemy kakao i dokładnie mieszamy, kontrolujemy, aby masa się nie zagotowała albo od razu zdejmujemy z ognia.
Lekko ostudzoną polewą dekorujemy ciasto.

II sposób na polewę czekoladową:

Składniki:
  • tabliczka czekolady (deserowej, gorzkiej lub mlecznej, lub pół na pół)
  • 2-3 łyżki masła

Sposób przygotowania:
Czekoladę łamiemy na mniejsze kawałki i przekładamy do metalowej miseczki lub małego rondelka.
Ustawiamy na większym garnku z gotującą się wodą i w tzw. kąpieli wodnej (parowej) roztapiamy powoli czekoladę.
Dodajemy masło i mieszamy aż polewa stanie się gładka i jednolita.
Jeżeli polewa jest za gęsta możemy dodać odrobinę mleka (1-2 łyżki).
Dekorujemy wypieki.



19 komentarzy:

  1. mama podobny przepis na polewę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większości z nas chyba ma podobny przepis :)
      To najlepszy i najszybszy sposób na polewę!

      Usuń
  2. Chyba mój też jest podobny:)najważniejsze,że się udaje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, niezawodny przepis :)
      Robiła tak moja mama, ja też tak robię !

      Usuń
  3. Ja też przyłączam się do pochwalających przepis na polewę, też przyrządzam taką od zawsze i jest niezawodna i pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  4. trochę bez sensu te przepis - czekolada i masło - każdy to wie, ameryki nie odkryłaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekolada i masło to wersja dla leniwych! I nie zgodzę się z Tobą, że każdy to wie, znam osoby, które nie dodają masła i polewa wychodzi matowa i pęka!
      Wyżej przepis na polewę od podstaw :)

      Usuń
  5. Uwielbiam tę polewę od dzieciństwa! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Któż jej nie lubi, ja zawsze wyjadałam z miseczki resztki czekolady :)

      Usuń
  6. Mniam. Czekolada jeszcze taka gorąca. Super.
    Jako polewę proponuję dodać łyżeczkę mąki ziemniaczanej, wówczas sama konsystencja będzie gęściejsza i lepiej będzie sie na cieście utrzymywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robercie, nie znałam sposobu z mąką ziemniaczaną, ale chyba jest zbędna, bo polewa bardzo dobrze trzyma się ciasta, a po zastygnięciu jest gęstą i lśniąca. W każdym razie bardzo dziękuję za poradę!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Dzień dobry, moje pytanie - ile wazy kostka masła, której używa Pani do polewy.
    Pozdrawiam,
    Maria

    OdpowiedzUsuń
  8. Kto nie lubi polewy do ciast :) U mnie obowiązkowo musi być na każdym ciastku które robię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie dobrane proporcję. Bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...