wtorek, 11 marca 2014

Placki ziemniaczane z kiełbasą, papryką i ziołami


Pewnie tak, bo kto ich nie lubi!
Dzisiaj w innej wersji - starte na dużych oczkach tarki z dodatkiem kiełbasy, papryki i ziół.
Bardzo smaczne, aromatyczne i chrupiące.
Pycha!!!

Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • 1 mała cebula
  • 1/4 czerwonej papryki
  • kawałek kiełbasy (ok. 10 cm)
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 duże jajko
  • 1 czubata łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 2-3 łyżki świeżej zieleniny (natka pietruszki, koperek)
  • szczypta suszonych płatków chili - przepis tutaj
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej świeżo startej
  • olej rzepakowy do smażenia

Sposób przygotowania:
Ziemniaki obieramy, myjemy i ścieramy na dużych oczkach tarki.
Cebulę, paprykę i kiełbasę kroimy w małą kosteczkę, dodajemy do startych ziemniaków.
Wbijamy jajko, dodajemy mąkę, zioła, przyprawy, przeciśnięty przez praskę czosnek i mieszamy do połączenia składników.
Rozgrzewamy patelnię, wlewamy olej.
Łyżką nabieramy porcję masy i wkładamy na rozgrzany tłuszcz, lekko spłaszczamy by były dość płaskie - będą wtedy bardzo chrupiące po usmażeniu.
Placki smażymy z obu stron na złoty kolor.
Osączamy z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku i podajemy.
Placki możemy podać same, ze śmietaną lub sosem czosnkowym.
Smacznego!




8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję - ciesze się, że spodobał Ci się mój pomysł :)

      Usuń
  2. Mmmmuszą być pyszne i chrupiące:)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziś smażyłam te placki ! są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowały i dziękuję za skorzystanie z przepisu :)

      Usuń
  4. jestem rozczarowana... zrobiłam dokładnie tak jak podane jest w przepisie, sporo roboty, smakowo szału nie ma, robiłam bardzo cieniutkie, długo smażyłam, a wciąż miałam wrażenie, że nie są dosmażone... wiele zabawy po nic... nie polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Placki robi się szybko, wcale dużo roboty przy nich nie ma, zawsze wychodzą, robiłam je już jako dziecko, więc strasznie dziwią mnie Twoje słowa :( Szybko się smażą i wychodzą chrupkie i bardzo smaczne, więc nie wiem czemu napisałaś, że szału nie ma, jak każdemu smakują :( Mam pytanie jakiego gatunku ziemniaków użyłaś, bo może w tym tkwi problem?

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...