niedziela, 16 marca 2014

Naleśniki kakaowe z bitą śmietaną i konfiturą wiśniową


Zapraszam Was na bardzo smaczne naleśniki kakaowe.
U mnie podane w formie deseru, więc udekorowałam je bitą śmietaną i konfiturą wiśniową.
Możecie podać je z innymi dodatkami, np. twarożkiem waniliowym i zaserwować na obiad. 

Składniki:
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 1 szkl. mleka
  • 1 szkl. wody gazowanej
  • 2 jajka
  • 3 łyżeczki kakao gorzkiego, ciemnego
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 łyżka oleju rzepakowego lub słonecznikowego
  • szczypta soli
  • olej lub skórka słoniny do smażenia 
dodatkowo:

Sposób przygotowania:
Mąkę przesiewamy do miski.
Dodajemy mleko, wodę, jajka oraz szczyptę soli, kakao, cukier puder, olej i ekstrakt waniliowy, wszystko miksujemy lub ubijamy trzepaczką.
Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany i być gładkie, bez grudek.
Odstawiamy na pół godziny.
Po tym czasie rozgrzewamy patelnię i delikatnie spryskujemy olejem lub smarujemy skórką słoniny.
Ciasto nabieramy łyżką wazową i nalewamy na gorącą patelnię.
Smażymy z obu stron.
Podajemy, np. z ubitą śmietaną kremówką z dodatkiem cukru pudru i konfiturą.
Smacznego!





8 komentarzy:

  1. Super deser:)nie jadłam takich jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Aguś!
      Mam nadzieję, że wypróbujesz moją propozycję naleśników :)

      Usuń
  2. Kocham naleśniki, są pyszne. Takie z pewnością bym zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  4. Zajebiste naleśniczki ;-) bardzo mi smakowały. Dziękuję za świetny przepis. pozdrawiam Ziomuś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziomuś bardzo dziękuję za komentarz i za skorzystanie z przepisu :)
      Zachęcam do wypróbowania innych smakołyków z bloga ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...