środa, 12 marca 2014

Koktajl z selerem naciowym, jabłkiem, cytryną i imbirem



Ostatnio jedna z czytelniczek bloga poprosiła mnie o przepis na koktajl z selerem naciowym.
Na prośbę Aleksandry przygotowałam koktajl, w którym nie dominuje smak selera naciowego, który jest dość specyficzny, a który mógłby nie przypaść do gustu.
Zaczynając przygodę z selerem naciowym dodajmy go na początku w małej ilości, np. 1/3 czy 1/2 łodygi. 
Ja uwielbiam seler naciowy dlatego użyłam całej łodygi.
Bardzo smaczny, zdrowy i idealny na przesilenie wiosenne, zawiera dużą dawkę witamin i oczywiście błonnika.
Smak koktajlu dodatkowo podkręciłam cytryną i imbirem.

Składniki:
  • 1 jabłko
  • 1 łodyga selera naciowego
  • 1/2 cytryny
  • 1/3 - 1/2 łyżeczki świeżo startego imbiru
  • 1 szkl. wody mineralnej
  • 1 łyżeczka miodu (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:
Jabłko myjemy, wycinamy gniazdo nasienne, kroimy wraz ze skórką na mniejsze kawałki.
Seler myjemy i kroimy na mniejsze kawałki.
Przekładamy do blendera, dodajemy obraną ze skórki cytrynę, imbir oraz wodę.
Miksujemy na gładki koktajl.
Koktajl można dosłodzić łyżeczką miodu.
Podajemy od razu.
Na zdrowie!


12 komentarzy:

  1. Kolejny wspaniały koktajl-pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja myślałam,że sok z cytryny,a tutaj widzę ,że całą cytrynę.Ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A szkoda brudzić dodatkowo wyciskarki i tracić cenny błonnik :)

      Usuń
  3. Uwielbiam seler naciowy:-) i na pewno wyprobuję Twój przepis-samo zdrowie:-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miły komentarz i czekam na info, czy smakował koktajl.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Koktajl był przepyszny:-) pił go nawet mój Synek.polecam:-) dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję za miły komentarz :)
      Cieszę się, że nawet Synek namówił się na wypicie tego koktajlu, ale mój też go pije z chęcią :)
      Pozdrawiam i zapraszam do wypróbowania innych zdrowych koktajli i nie tylko :)
      Za kilka dni będzie wpis na kolejny koktajl :)

      Usuń
  5. Pycha, zastanawiam sie nad dodaniem odrobiny siemienia lnianego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję !
      Siemię lniane jak najbardziej możesz dodać, ja dodaję do różnych koktajli :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...