niedziela, 9 marca 2014

Babka kisielowa



Zapraszam na niedzielne ciasto.
Bardzo prosta i szybka do przygotowania babka na bazie kisielu w proszku. 
Swoją babkę polukrowałam i dodatkowo udekorowałam małymi lentilkami - w takiej wersji będzie wspaniałą propozycją ciasta na wielkanocny stół. 

Składniki:
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1 szkl. cukru (ja użyłam 3/4 szkl.)
  • 1/2 kostki margaryny
  • 4 jajka
  • 2 opakowania kisielu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
lukier:
  • 1 szkl. cukru pudru
  • 2-3 łyżki soku z cytryny

Sposób przygotowania:
Margarynę rozpuszczamy i odstawiamy do przestudzenia.
Żółtka miksujemy z cukrem na puszysty kogel mogel.
Do ubitych żółtek z cukrem dodajemy stopniowo ostudzoną margarynę, cały czas miksując.
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i przesiewamy stopniowo do masy żółtkowej.
Dodajemy kisiel w proszku i mieszamy dokładnie.
Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę.
Pianę z białek dodajemy do ciasta i delikatnie za pomocą łyżki łączymy.
Formę keksową (dł. 25 cm) wykładamy papierem do pieczenia, wlewamy ciasto i wyrównujemy powierzchnię.
Wstawiamy do nagrzanego piekarnika.
Pieczemy około 35 minut w temperaturze 170-180°C, do tzw. "suchego patyczka".
Po upieczeniu studzimy.
Babkę posypujemy cukrem pudrem lub polewamy lukrem.




16 komentarzy:

  1. Dekoracja spodoba się dzieciom:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zrobiłam ją właśnie z myślą o dziecku :)

      Usuń
  2. Takiej wersji kisielowej jeszcze nie jadłem - wygląda rewelacyjne !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję bardzo Panie Deserku!
      To taka moja wersja tego ciasta, lekko urozmaicona :)

      Usuń
  3. dawno temu o takiej słyszałam, ciekawi mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dusiu musisz wypróbować takiej babki, jest bardzo smaczna :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. To słońce za oknem nastawiło mnie bardzo pozytywnie i postanowiłam "ukolorować" babkę :)

      Usuń
  6. Babka wspaniała, zrobiłam taką, bardzo mi smakowała.
    Czy mogę przepis dodac na mojego bloga?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że babka smakowała :)
      Oczywiście możesz podać przepis na swoim blogu, proszę tylko o podanie źródła i linka do przepisu :)

      Usuń
  7. W przepisie jest kisiel a dokładnie jaki smak?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowolny smak. Ja użyłam cytrynowego.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...