wtorek, 25 lutego 2014

Sałatka z tuńczyka, kukurydzy, jajek i ogórków



Bardzo szybka do przygotowania, prosta i bardzo smaczna sałatka.
Sałatkę taką jadłam pierwszy raz kilkanaście lat temu na swoich poprawinach, przygotował ją wtedy dla gości kuzyn mojego męża i się w niej zakochałam.
Ja do niej dodaję dość często świeży szczypiorek, ale nie jest to konieczność.
Idealnie sprawdza się także jako pasta kanapkowa - wystarczy drobniej pokroić składniki i wymieszać z tuńczykiem na pastę.
Podana na chrupiącym toście smakuje naprawdę wybornie.

Zapraszam także po inne inspiracje z tuńczykiem w roli głównej:
Rollo z tortilli z tuńczykiem
Zapiekanka makaronowa z brukselką, groszkiem i tuńczykiem
Makaron spaghetti z tuńczykiem
Pasta z tuńczyka z twarogiem, jajkami, papryką i kaparami

Składniki:
  • 2 puszki tuńczyka w kawałku w sosie własnym
  • 3-4 jajka
  • 3-4 ogórki konserwowe lub kiszone
  • 1 puszka kukurydzy 
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • szczypiorek
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony

Sposób przygotowania:
Jajka gotujemy na twardo - ok. 10 minut od zagotowania się wody, studzimy i obieramy.
Tuńczyka i kukurydzę odsączamy z zalew.
Ogórki i jajka kroimy w kosteczkę, przekładamy do miski.
Dodajemy kukurydzę, majonez, jogurt, posiekany szczypiorek, tuńczyka.
Delikatnie łączymy składniki.
Ja dodaję tuńczyka na sam koniec, bo lubię widoczne kawałki.
Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, delikatnie mieszamy.
Sałatkę schładzamy lub podajemy od razu.
Smacznego!



35 komentarzy:

  1. No i znów coś dla mnie:)jak ja lubię do Ciebie zaglądać,mamy podobne smaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś i wzajemnie, ja także do Ciebie zaglądam, bo rzeczywiście gusta mamy podobne :)
      Dziękuję za komentarzyk!

      Usuń
  2. Właśnie takiego przepisu poszukuję, tylko nie mogę nigdzie w mojej okolicy znaleźć tuńczyka w kawałkach :( wszędzie tylko rozdrobnione :(
    nadał by się>?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko oczywiście nada się rozdrobniony, tyle że sałatka będzie bardziej "rozciapana". Aby tego uniknąć dodaj rozdrobnionego tuńczyka na sam koniec pod dodaniu majonezu i przypraw, delikatnie wymieszaj.
      Ja często kupuję tuńczyka w kawałku w Lidlu lub Biedronce.

      Usuń
  3. Moja ulubiona sałatka :) w swojej wersji dodaję jeszcze ugotowany makaron, jest bardzo sycąca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można dodać makaron czy ryż, wtedy sałatka staje się bardziej sycąca :)

      Usuń
  4. Na naszym stole gości często ta sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszna, więc się nie dziwię :)

      Usuń
  5. Bardzo smaczna, dziś zrobiona i dziś zjedzona :) ale równie dobra jest ta: http://co-na-obiad.pl/kuchnia_polska/salatki/salatka_z_tunczyka.html wersja dla leniwych jak ja to mówię :) Polecam oba przepisy :) Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta bardzo dziękuję za komentarz, cieszę się, że sałatka smakowała :)
      Wersja z fasolką jest również smaczna :)

      Usuń
  6. Wypróbowałam, sałatka prosta jak budowa cepa, a naprawdę smaczna :) To moja pierwsza sałatka wykonana samodzielnie (trzeba brać pod uwagę, że mam 13 lat i nie przepadam za sałatkami z jajkiem), polecam przepis :)) Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki takim osobom jak Ty Ola odzyskuję wiarę w młodzież. Opisujesz bardzo rzeczowo i z sensem, i że Ci się chce :) Pozdro
      Mariusz

      Usuń
    2. Mariuszu, to bardzo miłe, co napisałeś!
      Bardzo dziękuję za te słowa, dzięki takim słowom chce się jeszcze bardziej tworzyć nowe przepisy. Oczywiście, dla takich osób jak Ty!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Olu bardzo mi miło, że sałatka smakowała i nie sprawiła trudności w przygotowaniu:) Życzę kolejnych kulinarnych sukcesów!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda smakowicie:) Pewnie zrobię...

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszna bomba białkowa :) Dziękuje i polecam także osobom ćwiczącym :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mega salatka !!! Idealna dla sportowcow ( wystarczy pol lyzki majonezu)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie firmy tuńczyka kupujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupuję różnych firm, czasami otrzymuję w prezencie od znajomych z podróży. Staram się kupować taki ze znaczkiem wieloryba, bo podczas połowu tuńczyka nie giną wieloryby i delfiny. Kupuję tuńczyka w kawałku, nierozdrobnionego :)

      Usuń
  12. Sałatka bardzo dobra. Polecam ją innym.

    OdpowiedzUsuń
  13. Sałatka bardzo dobra. Polecam ją innym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam sałatkę z Pani przepisu, tylko dodałam drobny makaron i zamiast jogurtu dałam łyżkę musztardy rosyjskiej dla pikanterii. Mój mało sałatkowy mąż się nią zajada:) Pychota.

      Usuń
  14. Anonimowy, super pomysł z tym makaronem!
    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie robię tą sałatkę. Już się nie mogę doczekać żeby ją spałaszować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malowana Słońcem, mam nadzieję, że została spałaszowana ze smakiem!

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Jarosław, oczywiście można dodać, nie zabronię, ja wolę jednak szczypiorek, jest łagodniejszy :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...