piątek, 21 lutego 2014

Ryż na mleku z czekoladą



Ryż na mleku to moje ulubione danie mleczne z dzieciństwa.
Ja dzisiaj także przygotowuję sobie to danie czy to na śniadanie, kolację czy na deser.
Lubię je urozmaicać różnymi dodatkami, np. cynamonem, owocami czy jak dzisiaj czekoladą.

Składniki:
  • 3/4 szkl. ryżu
  • 1,5 szkl. wody
  • 1-1,5 szkl. mleka
  • 50 g (lub więcej) czekolady (mlecznej lub gorzkiej)
  • szczypta soli

Sposób przygotowania:
Do rondelka wlewamy wodę i zagotowujemy.
Do gotującej się wody wsypujemy ryż i dodajemy szczyptę soli.
Gotujemy na średnim ogniu przez około 10-12 minut aż ryż wchłonie prawie całą wodę, co jakiś czas mieszając.
Gdy ryż wchłonie wodę dolewamy mleko i gotujemy przez kolejne 10 minut na wolnym ogniu, co jakiś czas mieszając by się nie przypaliło.
Gdy ryż wchłonie mleko, zacznie się rozklejać i uzyskamy odpowiednią konsystencję to wyłączamy grzanie, dodajemy połamaną czekoladę i mieszamy aż się rozpuści.
Gdyby ryż wyszedł za gęsty to dodajemy trochę mleka i chwilkę gotujemy.
Podajemy i zajadamy.
Smacznego!




4 komentarze:

  1. świetne śniadanie, dzisiaj jadłam coś takiego tylko z cynamonem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także robię z cynamonem, przepis mam już na blogu :)
      Jest pyszny!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...