piątek, 28 lutego 2014

Placuszki z bananem



Lubicie placki, placuszki, placuchy?
Ja bardzo!
Gdy mam trochę czasu z chęcią przygotowuję je na śniadanie.

Jeśli szukacie pomysłu na inne placuszki to zajrzyjcie do zakładki placki i racuchy.

Składniki:
  • 2 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej (może być pszenna zwykła)
  • 1 szkl. mleka
  • 1 jajko
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią - przepis podawałam tutaj
  • szczypta soli
  • szczypta proszku do pieczenia
  • 2 banany
  • olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Jajko roztrzepujemy z cukrem trzcinowym i cukrem waniliowym.
Dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i solą oraz mleko i całość dokładnie mieszamy do uzyskania gładkiego ciasta.

Banany obieramy ze skórki i kroimy na plasterki (ok. 0,5 cm).
Patelnię delikatnie rozgrzewamy i spryskujemy olejem.
Na rozgrzaną patelnię nakładamy łyżką porcje ciasta, a na wierzchu każdego placuszka układamy plasterki banana.
Smażymy z obu stron na złoty kolor.
Podajemy polane miodem lub syropem klonowym.
Smacznego!




6 komentarzy:

  1. Kojarzą mi się z wakacyjnymi śniadaniami w tropikach:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie myślałam aby tak fajnie banany dodać podczas smażenia hehe ;) Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spodobał Ci się Natalie mój pomysł na smażenie placuszków :)
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...