wtorek, 18 lutego 2014

Pasta z białej fasoli



Bardzo lubię różnego rodzaju pasty i smarowidła do pieczywa.
Ta pasta nie tylko wspaniale smakuje z pieczywem, ale można podać ją także jako dip do świeżych warzyw.
Przygotowuje się ją dosłownie w kilka sekund.
Smaczna, zdrowa, dietetyczna.

Składniki:
  • 3/4 szkl. suchej fasoli Piękny Jaś Kupiec
  • 1 ząbek czosnku
  • sok z cytryny
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • szczypta suszonych płatków chili - przepis tutaj
  • kilka kropel oliwy

Sposób przygotowania:
Fasolę moczymy w wodzie przez kilka godzin, najlepiej przez całą noc.
Gotujemy do miękkości w osolonej wodzie, odcedzamy i studzimy.
Przekładamy do pojemnika blendera, dodajemy pokrojony czosnek, szczyptę soli, pieprzu i chili oraz kilka kropel soku z cytryny.
Całość miksujemy na pastę - mniej lub bardziej gładką.
Przekładamy do miseczki i skrapiamy oliwą.
Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Bardzo, ale to bardzo dziękuję Ci za te wszystkie pyszne przepisy. Trafiłam na Twego bloga i przepadłam. Wczoraj były kielbaski w sosie cebulowym, a wypróbować mam ochote wszystko:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanna to ja Ci bardzo dziękuję za tak miłe słowa, i że odważyłaś się wypróbować przepis.
      Tak mi się miło czytało Twoje słowa, że aż łezka zakręciła mi się w oku.
      Mam nadzieję, że wypróbujesz inne przepisy i dlatego życzę Ci smacznego!

      Usuń
  2. Nie robiłam nigdy past tego typu-warto wypróbować,bo smacznie się zapowiada:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś - u mnie znajdziesz wiele pomysłów na pasty warzywne z fasoli, bobu czy ciecierzycy. Koniecznie zajrzyj i wypróbuj którejś z nich :)

      Usuń
  3. muszę wypróbować przepis, wygląda smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz takie smarowidła z fasoli to na pewno będzie Ci smakować :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...