środa, 5 lutego 2014

Kotlety ze schabu w marynacie z syropu klonowego



Moja kolejna propozycja na podanie schabu, zamiast klasycznych schabowych.
Kotlety w marynacie na bazie syropu klonowego z dodatkiem sosu sojowego i musztardy.
Schab wyszedł przepyszny - soczysty o słodko-słono-ostrym smaku.
Polecam - musicie koniecznie wypróbować mojej wersji!!!

Składniki:
  • 4 kotlety ze schabu bez kości
  • 2 łyżki syropu klonowego
  • 3 łyżeczki sosu sojowego
  • 3 łyżeczki ostrej musztardy - użyłam Dijon
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • 1-2 łyżki oleju do smażenia

Sposób przygotowania:
Kotlety ze schabu rozbijamy dłonią.
Oprószamy solą i pieprzem.
Syrop klonowy mieszamy z sosem sojowym i musztardą, a następnie tak przygotowaną bejcą dokładnie smarujemy kotlety z obu stron, odstawiamy na 15-30 minut (lub dłużej) do zamarynowania.
Na rozgrzaną patelnię wlewamy odrobinę oleju, układamy kotlety i smażymy na średnim ogniu pod przykryciem ok. 5 minut, a następnie obracamy na drugą stronę i smażymy przez około 5 minut aż mięso będzie miękkie i zarumienione.
W razie potrzeby można podlać mięso odrobiną wody (ok. 2 łyżek)
Smacznego!


9 komentarzy:

  1. takiego schabu nie jadłam, smacznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie,bardzo mnie zainteresowałaś tym przepisem:)

      Usuń
    2. Justynko i Aguś cieszę się, że zaintrygował Was mój przepis.
      Koniecznie wypróbujcie!

      Usuń
  2. Syrop klonowy i mięso - już to kocham... Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to połączenie to był strzał w 10 :)

      Usuń
  3. Noooo... to może być propozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi mięsożercy byli zachwyceni tą propozycją :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Christopher - oczywiście wyszły bardzo smaczne. Polecam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...