wtorek, 11 lutego 2014

Kiełbasa w sosie cebulowym


Dzisiejszy przepis na pewno przypadnie do gustu męskiej części.
Smażona kiełbacha z cebulą - któż nie zna tego smaku?!
Danie tanie, szybkie i proste w przygotowaniu.
Idealne na szybki, prosty obiad czy męską biesiadę przy piwku. 

Składniki:
  • 500 g dobrej wędzonej kiełbasy
  • 2 cebule
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 łyżeczki kminku
  • 1/2 łyżeczki majeranku
  • 1/3 łyżeczki tymianku
  • 1/3 łyżeczki rozmarynu
  • 1 łyżeczka ostrej musztardy (użyłam sarepskiej)
  • 2 łyżki oleju
  • ok. 1 szkl. wody
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • szczypta ostrej papryki
  • świeży tymianek (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:
Kiełbasę kroimy na mniejsze kawałki, a następnie nacinamy z wierzchu. 
Patelnię rozgrzewamy, wlewamy olej i obsmażamy kiełbasę z każdej strony, zdejmujemy z patelni.
Na tej samej patelni szklimy cebulę pokrojoną w piórka.
Do zeszklonej cebuli dodajemy posiekany czosnek, zioła, dolewamy wodę i dusimy pod przykrywką przez około 15 minut. 
Po tym czasie, gdy sos odparuje i lekko zgęstnieje, dodajemy musztardę i doprawiamy do smaku solą, pieprzem i szczyptą ostrej papryki, wkładamy z powrotem kiełbasę i podgrzewamy przez około 5-10 minut.
Wyłączamy gaz i na sam koniec dodajemy kilka listków świeżego tymianku.
Podajemy z pieczywem lub np. ziemniakami i surówką.
Smacznego!


9 komentarzy:

  1. fajny pomysł z sosem cebulowym:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak wspomniałaś, idealne danie dla mężcyzny :) Na pewno każdemu przypadnie do gustu.. zwłaszcza z jakimś piwkiem do tego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że tak, choć ja nie jestem piwoszem!

      Usuń
  3. taka kiełbacha nie dla mnie :P ale mojemu M. by smakowała :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlaczego od razu dla mężczyzn? Sama od czasu do czasu nie pogardzę smażoną kiełbachą i kufelkiem zimnego piwka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie tylko dla mężczyzn, ja sama lubię czasami zjeść kawałek kiełbasy, np. z grilla :)

      Usuń
  5. Muszę koniecznie spróbować też z wędzoną kiełbasą :)
    Ostatnio robiłam taką potrawę z kiełbasy surowej z tego przepisu i bardzo mi smakowała: Biała Kiełbasa w Sosie Cebulowym
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...