poniedziałek, 6 stycznia 2014

Zupa pomidorowa na rosole


Zupa pomidorowa to klasyka kuchni polskiej.
Uwielbiam ją najbardziej ze wszystkich zup zaraz po rosole.
To zupa mojego dzieciństwa.
Można ją podawać z makaronem, ryżem, grzankami czy groszkiem ptysiowym.
W mojej rodzinie często przygotowywało się ją na rosole, który został, np. z niedzielnego obiadu, jako bazę zupy.
Ja także przygotowałam ją na rosole drobiowo-wołowym, który ostatnio gotowałam, ale można ugotować na wywarze z warzyw, mięsa drobiowego lub wołowinie.
Taka pomidorówka na rosole smakuje najlepiej na świecie!

Składniki:
  • ok. 1,5 -  2 l rosołu drobiowo - wołowego - przepis tutaj  lub rosołu z kury - przepis tutaj
  • ok. 200 g koncentratu pomidorowego 
  • 3/4 szkl. śmietany 12%
  • makaron świderki MammaMia!
  • sól
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • 2 łyżeczki cukru
  • natka pietruszki
  • 1 łyżka mąki pszennej

Sposób przygotowania:
Ugotowany wcześniej rosół podgrzewamy, ewentualnie dolewamy odrobinę wody, jeśli jest za mało bulionu.
Gdy rosół będzie już gorący dodajemy koncentrat pomidorowy i mieszamy do rozpuszczenia.
Śmietanę łączymy z łyżką mąki pszennej i szczyptą soli, dokładnie mieszamy, aby pozbyć się grudek.
Do śmietany dolewamy gorący bulion, aby ją zahartować, mieszamy i dolewamy do garnka z rosołem, zagotowujemy.
Zupę doprawiamy do smaku solą, pieprzem i szczyptą cukru.
Podajemy ze wcześniej ugotowanym makaronem lub ryżem.
Posypujemy świeżo posiekaną natką pietruszki.
Smacznego!

24 komentarze:

  1. Dzisiaj miałam pomidorową na obiad, również uwielbiam tę zupę szczególnie z makaronem.
    Pięknie zdjęcia zresztą jak zawsze, super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za bardzo miły komentarz :)
      Pozdrawiam i zapraszam do przejrzenia innych przepisów :)

      Usuń
  2. oo, uwielbiam tradycyjną pomidorówkę :) nie wyobrażam sobie bez niej niedzielnego obiadu.
    bardzo lubię Twojego bloga, masz naprawdę świetne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko bardzo dziękuję za bardzo miły komentarz.
      Cieszę się, że podoba Ci się mój blog, moje przepisy i pomysły :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Hahaha,może nie uwierzysz,ale dokładnie wczoraj miałam pomidorową na obiad-taką tradycyjną z makaronem.Myślałam o dodaniu na bloga,ale zjedliśmy ją szybciej niż myślałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podobnie jak u mnie, bo pomidorowa znika w okamgnieniu i udało się z pewnymi trudnościami przechwycić talerz z pomidorówką i zrobić zdjęcie w ostatniej chwili :)

      Usuń
  4. Najlepsza klasyka, uwielbiam taką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mega kwaśna zupa wyszła. Na pewno ma być 200g koncentratu pomidorowego? Dodałam 4 łyżeczki cukru a i tak była kwaśna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mały słoiczek przecieru i zupa na pewno nie wychodzi kwaśna, ja dodaję tyle lub nieco więcej, być może koncentrat był zepsuty?

      Usuń
  6. To nie jest klasyczna pomidorowa, na koncentracie... i jeszcze zaklepana mąką fuuuj... ja obieram pomidory limy ze skórki, musi być ich dużo, a następnie miksuje blenderem, dodaje do rosołu i gotuje na malym ogniu, zupa sama się zredukuje i będzie gęsta. Pozdrawiam :) oczywiście dużo pietruszki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, nie napisałam, że to klasyczna pomidorowa i nie jest wcale fuuuj!
      Poza sezonem, w środku zimy nie ma świeżych, smacznych, pachnących i aromatycznych pomidorów, więc trzeba posiłkować się substytutami.
      Latem i wczesną jesienią robię ze świeżych pomidorów :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Moja ulubiona ze świderkami! Ten makaron jest idealny do tej zupy. Osobiście wole te "grubsze", niż takie niteczki. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My także uwielbiamy pomidorówkę z takim makaronem - pyszota!

      Usuń
  8. Danie, które zawsze smakuje dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. WŁAŚNIE JĄ ZACZYNAM ROBIĆ ~ JUŻ MI ŚLINKA LECI

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak jak piszesz, pomidorowa to klasyka polskich, tradycyjnych zup. Właśnie takie smaki mają szansę na wygraną w naszym konkursie kulinarnym. Wystarczy, że dodasz do wpisu grafikę konkursową i kilka zdań od siebie (info dostępne na stronie https://e-turysta.net/konkurs-kulinarny/), a będziesz mogła wygrać chociażby aparat cyfrowy i promocję na Smaker.pl. Pozdrawiam i powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Prosty i dobry przepis. Taką pomidorową lubi każdy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Misiaczka, dziękuję bardzo. Myślę podobnie, że każdemu smakuje taka pomidorówka!

      Usuń
  12. Przepyszny przepis :) Ta zupa to również moje dzieciństwo i rośnie na niej kolejne pokolenie :) Zamiast koncentratu dodałam puszkę pomidorów bez skóry i trochę przetartych. Pychota :) mniam

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam serdecznie dziękuje za czytelny i jasny przepis dla faceta spędzam ferie na urlopie z córką i zupka wyszła przepyszna super buziaki należą się autorce pozdrawiam Jacek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jacku, bardzo się cieszę i serdecznie dziękuję za przesympatyczne słow!
      Na blogu na pewno znajdziesz jeszcze coś ciekawego i prostego, choć ja uważam, że faceci są super kucharzami.
      Miłego feriowania z córką!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...