piątek, 31 stycznia 2014

Zupa krem z brokułów



Zielono mi!!!
Ostatnio pisałam Wam, że bardzo brakuje mi zielonego koloru, więc staram się urozmaicać jadłospis i korzystam z zielonych warzyw.
Dzisiaj wykorzystałam brokuła, z którego powstała zielona zupa krem.
Pyszna, sycąca, dietetyczna - tego mi trzeba po powrocie z pracy!

Składniki:
  • 1 brokuł
  • 3-4 ziemniaki
  • 1/2 cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek białej części pora - ok. 5 cm
  • 1/2 szkl. jogurtu naturalnego
  • 1 listek laurowy
  • 2-3 ziarenka ziela angielskiego
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • oliwa
  • 1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1,5-2 l wody lub bulionu warzywnego

Sposób przygotowania:
Cebulę kroimy w kosteczkę i szklimy na 1 łyżce oliwy.
Dodajemy ziemniaki pokrojone w kostkę, pokrojonego w plastry pora, posiekany czosnek i przesmażamy około 1 minuty.
Wlewamy około 1,5-2 l wody lub bulionu, dodajemy ziele angielskie i listek laurowy.
Gotujemy około 15 minut.
Brokuła dzielimy na różyczki, zachowując łodygi.
Łodygi kroimy na mniejsze kawałki i dodajemy do zupy, dodajemy także odrobinę cukru, co pozwoli na zachowanie ładnego zielonego koloru, gotujemy około 5 minut.
Następnie dodajemy różyczki brokuła oraz zioła prowansalskie i gotujemy przez kolejne 4-5 minut, nie za długo, by nie stracił koloru. 
Zupę zdejmujemy z grzania, dodajemy jogurt i miksujemy blenderem na gładki krem.
Doprawiamy do smaku solą i świeżo mielonym pieprzem.
Nalewamy do talerzy i polewamy odrobiną oliwy.
Ja dodatkowo podałam z chipsem z boczku i świeżym tymiankiem.
Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Zupkę lubię,ale ten boczuś taki przysmażony,przypieczony,chrupiący,pachnący...oczu od niego oderwać nie mogę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt - boczuś przykuwa wzrok niesamowicie :)

      Usuń
  2. lubie takie kremy jeszcze z takimi dodatkami mniam:d

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam, ale z chęcią bym się skusiła :D
    http://veneaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam zupę krem z brokułów ale ten boczek takie pięknie. Aż czuje ten zapach :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...