poniedziałek, 27 stycznia 2014

Syrop z cebuli


Zima nastała chyba na dobre i nie zamierza nas opuścić.
Niestety to także okres przeziębień, kataru i kaszlu.
Przyznam się, że to mój ulubiony naturalny syrop, jako dziecko także bardzo go lubiłam, nie przeszkadzał mi jego zapach i smak.
Na szczęście mój syn odziedziczył zamiłowanie do syropu po mnie.
Jak tylko łapie go infekcja, katar, a szczególnie kaszel to przygotowuję go dla syna.
Syrop z cebuli to naturalny antybiotyk, działa bakteriobójczo, przeciwinfekcyjnie, przeciwwirusowo, dezynfekująco, łagodząco, szczególnie łagodzi kaszel.

Składniki:
  • 2 cebule
  • cukier biały lub trzcinowy, ewentualnie miód

Sposób przygotowania:
Cebulę obieramy i kroimy w kosteczkę.
Przekładamy do słoiczka lub szklanki, przesypując dość obficie cukrem lub polewając miodem.
Przykrywamy spodeczkiem i odstawiamy na noc, aby cebula puściła sok.
Sok, który cebula puści to syrop.
Podajemy 2-3 razy dziennie, dzieci od 1 r.ż. do 12 lat po 1 łyżeczce, dzieci powyżej 12 lat i dorośli po 1 łyżce stołowej.
Na zdrowie!


4 komentarze:

  1. też stosuje na przeziębienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealny na przeziębienia i w dodatku w 100% naturalny antybiotyk :)

      Usuń
  2. Niestety u mnie nie przejdzie-wiem,że jest zdrowy i pomocny,ale nie przekonam się do niego,jeśli mam wychodzić do ludzi po jego wypiciu:)za to Twoją nalewkę imbirową pije cała rodzinka,a latorośl się nawet upomina,jeśli zapomnę mu podać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syrop z cebuli jak się "przegryzie" to brzydko nie pachnie, więc nie ma czego się obawiać :)
      A jeśli chodzi o miksturkę imbirową, to mój syn tak samo się upomina jak zapomnę podać. Ja od czasu kiedy podałam na nią przepis to robiłam już 3-4 razy :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...