środa, 29 stycznia 2014

Sałatka z kaszy gryczanej z kiszonym ogórkiem, papryką, czerwoną cebulą i serem bałkańskim



Sałatka wyszła pyszna!
Zrobiłam sobie na obiad, zostało mi na kolację, a resztę zabrałam w pudełku do pracy na lunch.
Nie mogłam się jej najeść, taka wyszła dobra!
Kolorowa, a przede wszystkim bardzo zdrowa.
Idealna dla osób będących na diecie bezglutenowej.

Składniki:
  • 1 szkl. suchej kaszy gryczanej
  • 1 mała czerwona papryka
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 2-3 ogórki kiszone
  • ok. 80-100 g sera bałkańskiego
  • natka pietruszki
  • 2-3 łyżki oleju lub oliwy
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony

Sposób przygotowania:
Kaszę gryczaną wsypujemy na osolony wrzątek i gotujemy przez około 15 minut.
Odcedzamy i studzimy.
Paprykę oczyszczamy z gniazda nasiennego, myjemy i kroimy w kostkę.
Cebulę kroimy w drobną kosteczkę.
Ogórki kroimy w półplasterki lub kostkę.
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą, dodajemy pokruszony ser bałkański oraz listki pietruszki, doprawiamy olejem, solą i pieprzem do smaku.
Delikatnie mieszamy.
Smacznego!


10 komentarzy:

  1. właśnie poszukuję receptur z kaszą gryczaną, a tu proszę! dziękuję za przepis :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę!
      Cieszę się, że zainspirowałam Cię moim pomysłem na kaszę gryczaną :)

      Usuń
  2. Zrobiłam na dzisiejszą kolację, trochę zmodyfikowałam: dodałam ser feta i korniszonki. Rewelacyjna sałatka! Bardzo dziękuję. Twój blog jest fantastyczny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście ser feta, to także ser sałatkowy z solanki, więc świetnie się nadaje :)
      Korniszonki kwaskowate, więc super zastępują kiszone :)
      Dziękuję za przemiłe słowa i zapraszam do innych przepisów :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...