piątek, 3 stycznia 2014

Prosta surówka z czerwonej kapusty


Dzisiaj klasyczna, polska surówka z czerwonej kapusty z dodatkiem jabłka i cebulki, doprawiona sokiem z cytryny, olejem, solą i pieprzem - w wersji light.
Najprostsza wersja i chyba najbardziej przeze mnie lubiana, bo bez zbędnych kalorii w postaci majonezu czy gęstej śmietany.

Składniki:
  • 1/2 główki czerwonej kapusty
  • 1 jabłko
  • 1/2 cebuli
  • sól
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • sok z 1/2 cytryny
  • olej rzepakowy lub słonecznikowy (ok. 2-3 łyżki)
  • szczypta cukru

Sposób przygotowania:
Kapustę obieramy z wierzchnich, brzydkich liści.
Drobno szatkujemy, posypujemy delikatnie solą i ugniatamy dłonią aż puści sok i zmięknie, odstawiamy na kilka minut.
Jabłko ścieramy na tarce na dużych oczkach, cebulę kroimy w drobną kosteczkę i łączymy z kapustą.
Skrapiamy sokiem z cytryny, olejem i doprawiamy do smaku solą i pieprzem, ewentualnie szczyptą cukru.
Odstawiamy na kilka minut, aby smaki się przegryzły.
Smacznego!

8 komentarzy:

  1. robię taka samą, ale zamiast oleju dodaję majonez :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także robię z majonezem, ale tym razem postawiłam na coś lekkiego po świątecznym obżarstwie :)

      Usuń
  2. a ja zaraz bede ja robic dzis do obiadu. uwielbiam pani przepisy czesto je wykorzystuje jak tylko pojawia sie jakas nowosc odrazu ja robie
    jest pani MEGA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! Dziękuję za przemiły komentarz, za zaglądanie na bloga i korzystanie z przepisów! Gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Powiedzcie czy też wciskacie połowę cytryny,kto by to wtedy zjadł i tak jest w każdym przepisie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pół cytryny to zaledwie 2 łyżki, a na taką ilość kapusty to nie jest dużo i wcale nie jest kwaśne. U mnie każdy zajada tą surówkę aż się uszy trzęsą i nikt się nie krzywi :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...