czwartek, 23 stycznia 2014

Krem waniliowy do tortów i ciast



Ostatnio pokazywałam Wam przepis na pyszny torcik makowy z kremem waniliowym i postanowiłam pokazać przepis na sam krem, żeby było Wam łatwiej go wyszukać.
Krem jest maślany, mocno waniliowy, kremowy - jednym słowem przepyszny i łatwy do przygotowania!
Polecam!

Składniki:
  • 150 ml mleka
  • 125 g cukru
  • 2 żółtka
  • 175 g masła
  • 1-1,5 łyżeczki ekstraktu waniliowego

Sposób przygotowania:
Mleko wlewamy do rondelka, wsypujemy cukier i całość podgrzewamy, aż się cukier rozpuści, nie zagotowujemy.
Do miski przekładamy dwa żółtka i mieszamy.
Do żółtek dolewamy stopniowo, cieniutkim strumykiem mleko z cukrem, cały czas mieszając.
Przelewamy do rondelka, stawiamy na małym ogniu i podgrzewamy przez 10-12 minut cały czas mieszając, aż masa zgęstnieje, uważając przy tym by nie doprowadzić jej do zagotowania.
Odstawiamy do wystudzenia.
Miękkie masło ucieramy z ekstraktem waniliowym na puszystą masę. 
Dodajemy stopniowo ostudzoną masę mleczno-żółtkową i ucieramy do uzyskania puszystego kremu.
Gotowym kremem dekorujemy tort lub ciasto.
Smacznego!


63 komentarze:

  1. świetny będzie do jakiegoś dobrego torta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Palce lizać,do tortu rewelacja:)i zdjęcia świetne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Aguś :)
      Bardzo smaczny, polecam !

      Usuń
  3. Przepraszam, ze to napisze, ale nie cierpie kremow maslanych, chociaz ladnie trzymaja forme.
    Jedyne kremy z zawartoscia masla, ktore wdg mnie sa ok, to te z rodziny curdow ;)
    Btw. Nie dodajesz soku z cytryny/ alkoholu, zeby krem nie byl mdly? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekstrakt waniliowy jest na bazie alkoholu, więc nie trzeba dodawać :)
      Krem choć na bazie masła nie jest mdły, jest przepyszny!!!

      Usuń
    2. a mi to kompletnie nie wyszło, zółtka sie zważyły wyszła smierdzaca jajami breja w ohydnym smaku. na szczescie nie dałam tego do masła bo by była masakra

      Usuń
    3. W takim razie źle postąpiłaś. Żółtka lekko mieszamy, dolewamy po trochu podgrzane mleko z cukrem i cały czas mieszając dodajemy resztę mleka, a następnie stawiamy na ogień i podgrzewamy masę przez 10 min. aż zgęstnieje. Nie ma prawa się zwarzyć masa - jeśli zrobisz tak jak napisałam!
      Robię ten krem od lat i nigdy nie wyszła mi śmierdząca jajecznica - jak piszesz :(

      Usuń
    4. Czyli najpierw dodajemy niewielką ilość mleka z cukrem,a dopiero później wlewamy śmiało całą resztę,tak?

      Usuń
    5. Nie, mleko z cukrem wlewamy malutkim strumykiem do żółtek, cały czas mieszając, aż wlejemy całość mleka.

      Usuń
  4. Myslicie że ten krem nadałby by sie pod masę cukrowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie robiłam tortów z masą cukrową i nie wiem jakiej konsystencji miałby być krem, ale wydaje mi się, że się doskonale nada, bo krem tężeje jak się go schłodzi :)

      Usuń
  5. Wyborny ;) Nie wiedziałam, że tak łatwo można zrobić własny krem. Najprawdopodobniej od dzisiaj daruję sobie zaglądanie na stoisko z kremami w proszku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie ma chyba nic gorszego jak krem w proszku, ja przynajmniej ich bardzo nie lubię :)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za przemiły komentarz i mam nadzieję, że skusisz się choć raz na zrobienie własnego kremu :) Postępuj wedle wskazówek, a krem na pewno wyjdzie :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Czy ta proporcja starczy na przełożenie i udekorowanie tortu 3-warstwowego o średnicy 25cm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na 3-warstowy tort o średnicy 25 cm poleciłabym Ci jednak zrobić ze zwiększonej ilości składników ten krem , bo ten jest na tort ok. 22 cm, czyli 162 g masła, 225 ml mleka, 3 żółtka, 187 g cukru, 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego

      Usuń
    2. możesz także przygotować krem z podwójnej ilości składników, krem jest pyszny i na pewno się nie zmarnuje, resztą kremu udekorujesz pięknie tort, a sądzę że to na tort urodzinowy :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. krem przepyszny!!!!! prosty do zrobienia juz kilka osob pytalo o przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że krem smakuje i inni o niego pytają
      Dziękuję za komentarz i za skorzystanie z przepisu :)

      Usuń
  8. Szybko się psuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zdąży się zepsuć, bo jest bardzo smaczne i szybko znika. A ciasta z kremami przechowujemy zawsze w lodówce :)

      Usuń
  9. mozna dodać jakis inny ekstrat zamiast waniliowego ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wanilinowym smakuje najlepiej, ale jeżeli masz dodaj migdałowy - myślę, że wyjdzie smaczny ;)

      Usuń
  10. Gdy go podgrzewamy ..zółtka z mlekiem i cukrem to ma byc płynne czy juz dobrze zgęstniałe ? nie wiem czy dorbze czy źle mi wyszło :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko podgrzewamy z cukrem i dolewamy do żółtek, stawiamy na gaz i podgrzewamy aż zgęstnieje, ok. 10 minut, prawie jak budyń zgęstnieje

      Usuń
  11. Eh, mi też wyszła jajeczna breja, a robiłam zgodnie z przepisem :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten krem za każdym razem mi wychodzi, więc nie mam pojęcia czemu wyszła jak napisałaś jajeczna breja. Trzeba postępować zgodnie z przepisem i nie doprowadzić do zagotowania masy.

      Usuń
  12. Czy mozna dodac truskawki w rodek kremu lub na spod przelozyc dzemem truskawkowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem truskawkami lepiej przełożyć warstwy - biszkopt, krem i truskawki lub przełożyć warstwy biszkopty dżemem :)

      Usuń
  13. Dzień dobry, czy tort z tym kremem można zrobić 24 godziny przed podaniem? Wytrzyma, nie opadnie? Będę wdzięczna za szybką odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, tort nie opadnie, można zrobić wcześniej przed podaniem ;)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  14. Czy mamy mieszać to łyżka czy normalnie używać miksera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku mieszamy łyżką lub rózgą, a miksera używamy dopiero,gdy wystudzoną masę mleczno-jajeczną ukręcamy z masłem.

      Usuń
    2. w 12 minut nie stężały mi te żółtka z mlekiem co poszło mi nie tak jak myślisz proszę o odpowiedź

      Usuń
    3. Jeżeli przygotowałaś wszystko wg przepisu, to niemożliwością jest, aby żółtka pod wpływem ciepła nie zaczęły gęstnieć, może trzeba było nieco dłużej podgrzewać. Jest jeszcze jedna możliwość, że jajka nie były za świeże :(

      Usuń
  15. mi wyszlo, ale bardzo maluuuuutko. Musialam 4 razy robic. Dla mnie zbyt maslany, wiec uzylam wiecej zoltek i cukru i mleka niz masla. Dobry w smaku :) dzieki za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maluuuutko wyszło? Krem wystarcza na torcik o średnicy 20 cm. Tak, krem jest maślany, kremowy, mocno waniliowy, najlepiej smakuje z makowym biszkoptem :)

      Usuń
  16. Bardzo dobre ja już robię to 3 raz i zawsze wychodzi polecam

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam, mam pytanie: czy konieczne jest użycie ekstraktu waniliowego czy możnaby użyć olejku waniliowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikopy, polecam jednak użyć ekstraktu waniliowego niż olejku, smak nie będzie taki jaki powinien być :)

      Usuń
    2. OK. w takim razie muszę go kupić:) dziękuję

      Usuń
    3. Nikopy, możesz również sama taki przygotować, tutaj mój przepis http://kuchnianaobcasach.blogspot.com/2015/01/domowy-ekstrakt-z-wanilii.html

      Usuń
  18. Z tego przepisu ile wygodzie kremu wystarczy na przełożenie tortu i dekoracje czy zrobić 2 krotność składników ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kremu wystarczy na przełożenie biszkoptu o śr. 22 cm, jeżeli tort ma być większy należy podwoić składniki :)

      Usuń
  19. Czy do kremu można dodać konfiturę truskawkową, żeby masa była waniliowo-truskawkowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ana, myślę, że na koniec ucierania można dodać, ale obawiam się, że może być krem za słodki, więc należałoby nieco zmniejszyć ilość cukru :)

      Usuń
  20. Mieszam już z 20 minut te jajka z mlekiem i cukrem i za chiny nie chcą zgęstnieć ani odrobinę, a są na skraju zagotowania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemożliwe, aby masa przez tak długi czas nie gęstniała, być może jajka nie były za świeże, bo nie mam pojęcia co może być przyczyną. Mnie ta masa zawsze wychodzi w przeciągu około 10-15 minut.

      Usuń
    2. ja też mam podobny kłopot, masa nie chce zgęstnieć,( zgęstniała bardzo delikatnie, o konsystencji budyniu mowy nie ma) a mieszałam na małym gazie trochę nawet ponad 20 min, jajka z pewnością też są świeże, bo od moich kur, mleko z kartonu, ale patrząc na datę tez w porządku...sama nie wiem czy brnąc dalej i dodać ja mimo wszystko do masła...

      Usuń
    3. Postanowiłam jednak dokończyc...masa wyszła mi całkiem niezła jesli chodzi o konsystencję i smaczna... wypada więc podziękowac za przepis.....dziękuję. Dzięki tej masie i kilku kuchennym słodkim przydasiom podrasowałam trochę torta na urodziny naszej córci...:-).

      Usuń
    4. Jowi, masa nie będzie gęsta jak budyń, tylko zbliżona do konsystencji budyniu.
      Cieszę się, że jednak masa wyszła, nie ma co się poddawać od razu, może są inne czynniki, które wydłużają czas tężenia masy, u mnie to jest mniej więcej 10, czasami 12-15 min.

      Usuń
  21. A czy można zastąpić krowie mleko roślinnym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko,nigdy nie robiłam z mlekiem roślinnym, ale można spróbować. Daj znać jak wyszło :)

      Usuń
  22. Czy mogę dać mniej masła? Czy coś się stanie? Chciałabym żeby mój tort miał trochę mniej tłuszczu. Jeżeli tak to ile mogę dać?
    Bardzo proszę o odpowiedź i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować, ale nie gwarantuję, że wyjdzie taki, jak powinien, zawsze robię go w takiej proporcji, jak podałam w przepisie.

      Usuń
  23. Przepraszam ale ta masa jest okropna czuc same masło i jak klade na ciasto splywa a ciasto jest zimne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten krem robię od kilku lat i zawsze wychodzi pyszny i każdemu bardzo smakuje!

      Usuń
  24. Witam :)
    Czy ta masa będzie ok w połączeniu z masą bananową na bitej śmietanie i masą czekoladową z serkiem mascarpone? Ogólnie cały tort będzie udekorowany bitą śmietaną na życzenie małego wymagającego klienta :)
    A może zna pani przepis na masę waniliową z bitą śmietaną?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
  25. A ta masa się tak samo nadaje do barwienia barwnikami?
    Szukam inspiracji na tort dla córeczki na drugie urodziny i chciałabym na nim dużo kolorów 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można dodać barwnik spożywczy, zaczynając od kilku kropli, w razie słabego koloru dodajemy jeszcze kilka.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...