piątek, 13 grudnia 2013

Śledzie po królewsku


Dzisiaj śledzie w kolejnej odsłonie.
Jeśli lubicie śledzie koniecznie wypróbujcie ten przepis.
Danie idealne na nadchodzące święta, ale sprawdzi się także na różnego rodzaju imprezach.
Bardzo proste i szybkie do przygotowania.

Składniki:
  • 4-6 filetów śledziowych
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • 1 puszka groszku konserwowego
  • 1 cebula
  • 6 łyżek majonezu - przepis na domowy majonez podawałam tutaj
  • 2 łyżki gęstej kwaśnej śmietany
  • natka pietruszki
  • pieprz świeżo mielony

Sposób przygotowania:
Śledzie moczymy przez kilka godzin, osączamy i kroimy na mniejsze kawałki.
Jajka kroimy w większą kostkę.
Groszek odsączamy z zalewy.
Cebulę i natkę pietruszki drobno siekamy.
Majonez łączymy ze śmietaną i doprawiamy świeżo mielonym pieprzem. 
Do majonezu ze śmietaną dodajemy jajka, groszek oraz połowę cebuli i natki pietruszki, mieszamy.
Wykładamy na półmisek, a na wierzchu układamy kawałki śledzi i posypujemy resztą cebuli oraz natką pietruszki.
Schładzamy przez kilka godzin.
Smacznego!




6 komentarzy:

  1. Ile masz jeszcze pomysłów na śledzika? :)a jeden ciekawszy od poprzedniego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś - ja po prostu lubię śledzie i kombinuję ze smakami, na pewno jeszcze powstanie coś ciekawego :)
      Cieszę się, że podobają Ci się moje pomysły na zwykłego śledzia :)

      Usuń
  2. Mufinko jak mozesz sie tak znecac na ludzmi pragnacymi sledzia,nad ludzmi za ktorymi TAKI wlasnie sledz chodzi od kilku tygodni?? ludzie tacy jak ja nie moge sobie kupic takiego zwyklego matjasa jakie sa w Polsce bo tutaj gdzie mieszkaja takich smacznych nie ma ,a jak sa to jakies takie nijakie w smaku?? Kocham sledzie a teraz moj jezor wisi niemal do kolan.Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewam - jest mi przykro, że tak "podnieciłam" Twoje kubki smakowe :)
      Mam nadzieję, że jednak znajdziesz dobre śledzie i zrobisz sobie takie z mojego przepisu :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...